خانواده و تربیت فرزندان در دیانت بهائی

وفاداری و تعهد میان زن و شوهر

تعهد میان زن و شوهر مفهومي فراتر از يك عقدنامه و ثبت محرمیت دولتی و شرعی دارد. چيزي بيشتر از يك مراسم عادي در حضور خاندان و دوستان است.

اين خصلت خجسته يك قرارداد فراگير و همه جانبه است. اداري، اجتماعي، خانوادگي، مالي، جسماني، احساسي و برتر از همه روحاني. همه اين سطوح تعامل انساني بايستي مشمول تعهد و تقبل واقع شوند و به اين ترتيب توسعه پذيرند و رشد يابند.
“رشته اي كه كاملتر از هر چيز قلوب را به هم متصل مي سازد وفاداري زن و شوهر است. عشاق حقيقي هنگامي كه به يكديگر پيوسته و متحد شدند بايد نهايت وفاداري را نسبت به يكديگر مرعي دارند. شما بايد علم و دانش خويش، استعداد خويش، سرمايه و ما يملك خويش را وقف خدا، حضرت بهاءاالله و بالاخره وقف يكديگرسازيد. بگذاريد قلوبتان وسيع باشد وسيع به وسعت جهان الهي… اجازه ندهيد كه وقايع و حوادث زودگذر اين زندگاني پر از تغيير، شكاف و رخنه اي در بين شما ايجاد كند. هنگامي كه اختلاف و تفاوت نظري ظاهر مي گردد، در خفا با يكديگر مشورت نمائيد كه مبادا ديگران از كاه كوهي بسازند. مگذاريد هيچگونه شكوه و شكايتي در بندرگاه قلب شما لنگر بيندازد. بلكه حالت و طبيعت اين اندوه را براي يكديگر با چنان صداقت و حسن تفاهمي بازگو كنيد كه آن اندوه ناپديد گردد…با يكديگر از آرزوهاي اصيل و مفاهيم ملكوتي صحبت به ميان آوريد و هرگز رازي را از يكديگر پنهان مداريد…هيچ انسان فاني نمي تواند آن اتحاد و هماهنگي را كه خداوند براي زن و مرد مخصص داشته است در ذهن خود تصور نمايد. هميشه اوقات درخت اتحاد خويش را با آب عشق و محبت سيراب سازيد تا براي هميشه سرسبز و در تمام فصول پرنظارت باشد…شما دو نفر بايد چون دو طير خوشخوان بر روي بلندترين شاخه هاي شجر حيات بنشينيد و فضا را مملو از عشق و سرور نمائيد….در زندگي چنان مشي و سلوك نمائيد كه ديگران آن را نمونه و سرمشق خود قرار دهند و با يكديگر بگويند كه ببين ايشان چون دو كبوتر با عشق و اتحاد و توافق كامل در يك آشيانه مقر يافته اند گوئي كه خداوند حقيقت وجودشان را از اول براي دوست داشتن يكديگر سرشته است.


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی

@ayine_bahai01