بیت العدل اعظم الهی در دیانت بهائی

پاسخ بیت العدل اعظم الهی در باره سؤال «اقامت در ایران یا مهاجرت»

THE UNIVERSAL HOUSE OF JUSTIC DEPARTMENT OF THE SECRETARIAT

۸ شهرالاسماء ۱۷۸ بدیع
۲۶ اوت ۲۰۲۱

ارسال از طریق الکترونیکی

دوست عزیز روحانی

لطفا مطالب ذیل را به …………..ابلاغ فرمایید.

مکتوب آن خواهر گرامی در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۲۱ به بیت العدل اعظم واصل و برای پاسخ به این دایره ارجاع گردید. فشارها، مشکلات و محدودیت هایی که شما و همسر ارجمند در حال حاضر متحمل می باشید موجب تأسف فراوان معهد اعلی است. الحمدالله که به موهبت ایمان و عبودیت جمال ابهی مفتخرید چه که اوست سراج نورانی در این عالم ظلمانی.

از ادامه اقامت در ایران سؤال نموده اید.

بیت العدل اعظم در پاسخ به پرسش های مشابه بهائیان مهد امرالله بیان داشته اند که بزرگ‌ترین خدمتی که احبای ایرانی می توانند در این برهه از زمان به آستان الهی تقدیم نمایند در صورت امکان، اقامت و استقامت در ایران است. در عین حال شرایط افراد و موقعیت هایشان متفاوت است. تصمیم نهائی در مورد ماندن در ایران و یا ترک وطن مسئله ای وجدانی است و به عهده افراد احباء می باشد که با دعا و مناجات هدایت الهی را جویا شوند و پس از مشورت های لازم با افراد مطلع طبق نیازهای خود و خانواده عمل نمایند. اگر در مواردی افرادی از احبای عزیز ایران شرایط زندگی خود را غیر قابل تحمل بدانند و تصمیم به خروج از ایران بگیرند نباید احساس گناه به خود راه دهند. تا زمانی که فرد به نیروی حیات بخش ایمان متکی است و توکل کامل به عنایات جمال اقدس ابهی دارد می تواند با روحیه فعال قیام به عمل نموده در هر مکانی در مسیر خدمت گام بردارد.

این نکته را نیز باید در فرایند تصمیم گیری در مورد این مسئله مهم در نظر گرفت که بنا بر تجربیات حاصله خانواده هایی که ایران را به منظور اقامت در دیار غرب ترک می نمایند اغلب با ناملایمات عدیده از جمله مشکلات مالی، سختی های کنونی در ارتباط با اخذ پناهندگی و امتحانات و چالش های متفاوت ناشی از سکونت در کشوری با فرهنگ جدید مواجه می شوند.

معهد اعلی در اعتاب مقدسه علیا رفع مشکلات و نزول عنایات خداوند متعال را برای شما و همسر ارجمند صمیمانه مسئلت می نماید.

با تقدیم تحیات ، دارالانشاء بیت العدل اعظم


کانال تلگرام طلوع کرمل (https://t.me/tolo_e_carmel)