آیات ، الواح ، مناجات ، دستخطها ، توقیعات مبارکه

کتاب آیات الهی جلد 1 و 2

برای دانلود فایل pdf جلد 1 آیات الهی کلیک کنید.

برای دانلود فایل pdf جلد 2 آیات الهی کلیک کنید.

حضرت بهاءالله میفرمایند:

«حقّ شاهد و مظاهر اسماء و صفاتش گواه که مقصود از ارتفاع ندا و کلمهٔ عليا آنکه از کوثر بيان آذان امکان از قصص کاذبه مطهّر شود و مستعد گردد از برای اصغای کلمهٔ طيّبهٔ مبارکهٔ عليا که از خزانهٔ علم فاطر سماء و خالق اسماء ظاهر گشته طوبی للمنصفين.»

آیات الهی جلد 1، ص 1


حضرت بهاءالله میفرمایند:

«قسم به خدا که هرگز ايّامی خوشتر از اين ايّام و فضلی اکبر از اين فضل در ابداع ظاهر نشده و نخواهد شد و تا وقت باقی خود را از رضوان باقی ذی‌الجلال و از گلشن جمال ذی‌الجمال محروم نداريد و از سحاب جود و غمام فضل مأيوس و ممنوع نشويد. و اين معلوم است که هميشه خير و صلاح و سَدادِ احباب الهی را اين عبد منظور و ملحوظ داشته، به قسمی که ملاحظهٔ ايشان را از انفس ايشان به خودشان بيشتر نموده و کفی باللّه شهيداً. و بر شما واضح است که چه مقدار از بلايای سرّ و عَلَن که بر اين عبد ريخته و همه را تحمّل نموده که شايد هياکل مرده از هبوب ارياح اللّه زنده شوند و از نسيم صبح الهی از نوم سر برآرند.»

آیات الهی جلد 2، ص 1


حضرت بهاءالله میفرمایند:

«بايد عاصی در حالتی که از غير اللّه خود را فارغ و آزاد مشاهده نمايد طلب مغفرت و آمرزش کند نزد عباد اظهار خطايا و معاصی جائز نه چه که سبب و علّت آمرزش و عفو الهی نبوده و نيست و همچنين اين اقرار نزد خلق سبب حقارت و ذلّت است و حقّ جلّ جلاله ذلّت عباد خود را دوست ندارد انّه هو المشفق الکريم عاصی بايد ما بين خود و خدا از بحر رحمت رحمت طلبد و از سمآء کرم مغفرت مسئلت کند.»

آیات الهی جلد 1، ص 2


حضرت بهاءالله میفرمایند:

«قل يا مَعشرَ العلماء، اُنظروا ثمّ اذکُروا ما انزَله الرّحمن فی الفرقان: “اِذا وَقَعَتِ الواقعةُ لَيسَ لِوقعتِها کاذبة.” بگو امروز واقعه مذکوره واقع شد و ساعت و اشراط آن مشهود، “يومَ تُبلَی السَّرائر” امروز است و “يومَ تَمُرُّ الجبال” امروز، صيحه مرتفع و ارض متحرّک و مهتزّ و نور از افق مکلّم طور مُشرق و لائح و صرير قلم از اعلی مقام عالم مرتفع. از حقّ بترسيد، اوست منتقم حقيقی. اين است نبأ اعظم و امر عظيم، مقامش را بفهميد و در آنچه ظاهر شده انصاف دهيد قد اشرَقَتِ الارضُ بنور ربّها و نوّرت البلاد به نور موجدها. جهد نمائيد تا وقت باقی و امر ظاهر خود را محروم منمائيد.»

آیات الهی جلد 2، ص 2


کتابخانه نور (https://t.me/Bahainoorlibrary)