اخبار دیانت بهائی

کنفرانس های جهانی

کنفرانس‌های جهانی: ترویج فرهنگ صلح، مشارکت در بهبود اجتماع
سرویس خبری جامعۀ جهانی بهائی – ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ (۱۱ مارس ۲۰۲۲)

مرکز جهانی بهائی – موج رو به رشد کنفرانس‌ها در سراسر جهان به سرعت گسترش می‌یابد و خیرخواهان بشریت را گرد‌هم می‌‌آورد تا در این مورد مشورت کنند که چگونه می‌توانند قوا و دغدغه‌هایشان برای ترویج وحدت و خدمت به هموطنانشان را در راستای پاسخگویی به نیاز جوامعشان صرف کنند.

گردهمایی‌ها در سطوح محلی، ملی و جهانی شرکت‌کنندگان را قادر می‌سازد تا از تجربیات موجود در اقدامات جامعه‌سازی بهائی، پروژه‌های اقدام اجتماعی و تلاش‌ها برای مشارکت در گفتمان‌‌های رایج، بینش‌هایی کسب نمایند.

در برخی نقاط، کنفرانس‌ها یک موضوع مشخص دارند، مانند یک گردهمایی اخیر در بانگی در جمهوری آفریقای مرکزی، که در آن حدود ۵۰۰ زن از منطقه دور هم جمع شدند تا نقش زنان در پیشرفت اجتماعی را بررسی کنند.

لوییس ایسیدور تنزونکو- بوازامو (Louis Isidore Tenzonko-Boazamo) از اعضای محفل روحانی ملی این کشور گفت: «مشارکت کامل زنان در این گردهمایی‌ها ضروری است زیرا که زنان در ترویج فرهنگ صلح نقشی محوری دارند. به همین دلیل است که نخستین کنفرانس از مجموعه کنفرانس‌ها این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.»

شرکت‌کنندگان با آگاهی از چالش‌های جهانی مقابل بشریت – از تغییرات اقلیمی، همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، جنگ و منازعه و یا بی‌عدالتی‌های گسترده‌ – امید تازه‌ای نسبت به ظرفیت بشریت برای نوع‌دوستی می‌یابند و خود را بخشی از تلاشی جهانی با هدف بهبود اجتماع می‌بینند که با پیوندهای عشق و دوستی با دیگران در این راستا تلاش می‌کنند.

جامعهٔ بهائی بحرین فیلمی را برای دعوت هم‌وطنانشان به این کنفرانس‌ها که در ماه‌های آینده در این کشور برگزار می‌شود تهیه کرده است. این فیلم برخی از جنبه‌های اقدامات جامعه‌سازی در بحرین را معرفی می‌کند و با این کلمات به پایان می‌رسد: «از همه دعوت می‌شود که به ما بپیوندند.»

این کنفرانس در رسانه‌های‌ ملی جمهوری آفریقای مرکزی مورد پوشش قرار گرفت. این ویدئو بخشی از گزارشی است که در تلویزیون ملی پخش شد.

این ویدیو نگاهی به گردهمایی کینشاسا در جمهوری دموکراتیک کنگو دارد.

این ویدیو بازدید شرکت‌کنندگانی از چندین کشور اروپایی از معبد بهائی، در حاشیهٔ گردهمایی آلمان را نشان می‌دهد.

جامعهٔ بهائی اردن مرکزی، این ویدئو را جهت ثبت بخش‌های مهم یک کنفرانس در منطقه‌شان، تهیه کردند.

این ویدئو که توسط بهائیان هلند تهیه شده، از هم‌وطنانشان جهت شرکت در کنفرانس‌های پیش‌رو در این کشور دعوت می‌کند.

در این ویدئو، شرکت کنندگان گردهمایی در لایی، بخشی از آثار حضرت عبدالبهاء را با آواز می‌خوانند. کنفوسیوس ایکویرره، عضو محفل روحانی ملی بهائی، می‌گوید: «ما با اشتیاق بیشتری به برگزاری بیش از ۲۰۰ کنفرانس در پاپوآ گینهٔ نو در دو ماه آینده می‌نگریم. هیچ مانعی نمی‌تواند روحیهٔ یگانگی را که در اینجا ایجاد شده متوقف کند.»

یک قطعهٔ موسیقی از یک نوازنده در سنگاپور که برای کنفرانس‌های این کشور تهیه شده است و شامل بیان زیر از بیت‌ العدل‌اعظم است: «متعهد به سعادت همگانند و می‌دانند که آسایش و رفاه افراد، مشروط به آسایش و رفاه جامعهٔ بشری است…»

این ویدئو برخی از اعضای جامعهٔ بهائی جزایر سلیمان را در حال سفر به گردهمایی ملی این کشور نشان می‌دهد.

این ویدئو، که توسط بهائیان انگلستان تهیه شده، از مردم دعوت می‌کند که در کنفرانس‌هایی که در این کشور برگزار خواهد شد شرکت کنند.

موج رو به رشد کنفرانس‌ها در سراسر جهان به سرعت گسترش می‌یابد و خیرخواهان بشریت را گرد‌هم می‌‌آورد تا در این مورد مشورت کنند که چگونه می‌توانند قوا و دغدغه‌هایشان برای ترویج وحدت و خدمت به هموطنانشان را در راستای پاسخگویی به نیاز جوامعشان صرف کنند.

کنفرانس‌های جهانی: تلاش‌ برای سعادت بیشتر نوع بشر

سرویس خبری جامعۀ جهانی بهائی – ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ (۱۸ مارس ۲۰۲۲)

مرکز جهانی بهائی – با گسترش موج کنفرانس‌های جهانی در نقاط مختلف عالم، تعداد روزافزونی از مردم نسبت به فرصت‌ها برای تلاش دوشادوش همسایگان و همشهری‌هایشان جهت پرورش وحدت و خدمت به اجتماع‌ آگاه می‌شوند.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس‌ها، که عمدهٔ‌ ‌آن‌ها در در سطح تودهٔ مردم برگزار می‌شود، به صورتی ملموس جلوه‌هایی از بینش حضرت بهاءالله برای نوع بشر را مشاهده می‌کنند. ایشان در بیاناتشان عالم بشریت را به عنوان یک خانوادهٔ واحد توصیف کرده‌اند: «همه بار یک دارید و برگ یک شاخسار.»

شرکت‌کنندگان در یکی از کنفرانس‌ها در چاد این یگانگی را به خوبی احساس کردند. این کنفرانس روسای قبایل و رهبران دینی را برای بررسی نقش هر فرد در تحقق صلح جمعی گرد هم آورد. محمد حسن یکی از روسای قبایل حاضر در کنفرانس گفت: «این کنفرانس‌ها نقش مهمی در فرایند ایجاد صلح را در کشوری ایفا خواهند کرد که مردمش با بحران‌های بی‌شمار، تنش‌های خشونت‌آمیز و بی‌عدالتی آشنا هستند.» تمامی روسای قبایلی که در این کنفرانس شرکت کردند خواستار برگزاری کنفرانس مشابهی در روستاهای خود شدند.

در هند، حاضران در کنفرانس برگزار شده در هینگاوده (Hinganvedhe) در ایالت مهاراشترا به بررسی مسائل مختلف اجتماعی، از جمله اثرات ویران‌کنندهٔ مصرف الکل بر خانواده‌ها پرداختند. پس از این کنفرانس یک کمپین برای ترویج بهداشت برگزار شد. راج آرجون دهاتراک (Raju Arjun Dhatrak)، کدخدای دهکده می‌گوید: «بسیار مهم است که این کنفرانس‌ها را به صورت منظم برگزار کنیم زیرا اصول بهائی‌ای که آن‌ها را بررسی‌ می‌کنیم دیدگاهی جدید دربارهٔ چگونگی ساختن آینده به ما ارائه می‌دهند.»

در همین حال، گفتگوها در جلسات منطقه‌ای در ایالات متحدهٔ آمریکا، شرایط را برای برگزاری صدها جلسهٔ محلی در ماه‌های آینده در سراسر کشور مهیا می‌کنند. از جمله موضوعاتی که در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد، یگانگی نوع بشر و عدالت نژادی است.

بهائیان امارات متحده‌ٔ عربی دعوت ویدئویی را تهیه کرده‌اند که در آن جوانان اهداف کنفرانس‌های پیش‌رو در این کشور را توصیف می‌کنند.

در لینک زیر تصاویری از تازه‌ترین کنفرانس‌هایی را که در کشورهای مختلف در سراسر جهان برگزار شده را می‌توانید مشاهده می‌کنید:
https://news.persian-bahai.org/1587

کنفرانس‌های جهانی: جوانان آینده‌ای امیدبخش را نوید می‌دهند

سرویس خبری جامعۀ جهانی بهائی – ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ (۵ آوریل ۲۰۲۲)

مرکز جهانی بهائی – سرویس خبری در مقالات اخیر خود موجی از کنفرانس‌ها را پوشش داده است. این کنفرانس‌ها، در نقاط مختلف جهان، افراد از پیشینه‌های متنوع را گرد هم می‌آورند تا در کنار یکدیگر نحوه‌ی شدت بخشیدن به تلاش‌هایشان برای ایجاد وحدت و تقویت جوامعی صلح‌آمیزتر را بررسی کنند.

با ادامۀ گردهمایی‌ها – اعم از بزرگ و کوچک – افراد، به ویژه جوانان، به میدان آمده و بینش‌های تازه‌ای برخاسته از تجربه‌هایشان در فعالیت‌های جامعه‌سازی بهائی را ارائه کرده و چشم‌اندازی امیدوارکننده برای آینده ترسیم می‌کنند.

در کرواسی، در پایان یک کنفرانس محلی با عنوان «اصلاح عالم»، جوانان شرکت‌کننده که معتقد بودند زیبایی می‌تواند الهام‌بخش افکار صلح‌آمیز باشد، در قالب یک پروژهٔ اقدام اجتماعی مشغول زیباسازی یک فضای عمومی مخروبه شدند.

همزمان در بحرین، کنفرانسی مخصوص جوانان، شرکت‌کنندگان از پیشینه‌های مختلف را قادر ساخت تا چشم‌اندازی برای جامعه‌شان بر اساس اصل یگانگی بشر ترسیم کنند. یکی از شرکت‌کنندگان گفت: «من فکر می‌کنم ما می‌توانیم با گفتگو و بحث‌های فراگیر و با خدمت در کنار هموطنانمان به ساخت جوامعی صلح‌آمیز کمک کنیم.»

در جزایر مارشال، جایی که جوانان برنامه‌های آموزشی بهائی را با هدف ایجاد توانایی برای خدمت به بشریت به پیش می‌برنند، خانم کیتلانگ کابوآ (Kitlang Kabua)، وزیر آموزش و پرورش، از برگزاری کنفرانس‌ها قدردانی کرده و گفت: «وحدت، رفاه انسانی، و همبستگی جهانی ارکان این آئین هستند. من به عنوان وزیر آموزش و پرورش …در کنار این ارکان ایستاده‌ام و به شدت معتقدم باید مردمانمان را نوعی تربیت کنیم که شهروندانی جهانی، توانا، دلسوز و با شالوده‌ی عمیق فرهنگی و معنوی باشند.»

کنفرانس‌های جهانی: جوانان آینده‌ای امیدبخش را نوید می‌دهند

مرکز جهانی بهائی – سرویس خبری در مقالات اخیر خود موجی از کنفرانس‌ها را پوشش داده است. این کنفرانس‌ها، در نقاط مختلف جهان، افراد از پیشینه‌های متنوع را گرد هم می‌آورند تا در کنار یکدیگر نحوه‌ی شدت بخشیدن به تلاش‌هایشان برای ایجاد وحدت و تقویت جوامعی صلح‌آمیزتر را بررسی کنند.

با ادامۀ گردهمایی‌ها – اعم از بزرگ و کوچک – افراد، به ویژه جوانان، به میدان آمده و بینش‌های تازه‌ای برخاسته از تجربه‌هایشان در فعالیت‌های جامعه‌سازی بهائی را ارائه کرده و چشم‌اندازی امیدوارکننده برای آینده ترسیم می‌کنند.


سرویس خبری جامعه بهائی (https://t.me/bwnspersian)