بیت العدل اعظم الهی در دیانت بهائی

گزیده‌ای از بیانیۀ “رفاه عالم انسانی”

«پی ریزی یک تمدن جهانی نیازمند وضع قوانین و ایجاد نهاد‌هایی است که هم از نظر ماهیت و هم از نظر دامنۀ اختیارات، جهانی باشند.

تلاش در این راستا تنها زمانی می‌تواند آغاز شود که مقاماتِ مسئولِ تصمیم‌گیری، مفهوم وحدت عالم انسانی را از صمیم قلب پذیرفته باشند و اصول مربوط به این وحدت از طریق نظام‌های آموزشی و وسائل ارتباط جمعی گسترش داده شود. پس از طی این مرحله، فرایندی به حرکت خواهد افتاد که از طریق آن ملت‌های جهان خواهند توانست به کار تدوین اهداف مشترک جلب شوند و همّ خود را وقف رسیدن به آن اهداف نمایند. تنها یک چنین چرخش فکری بنیادینی می‌تواند ملت‌ها را از بلای دیرینۀ اختلافات قومی و مذهبی نیز خلاصی بخشد. فقط از طریق طلوع این آگاهی که ساکنان کرۀ زمین همگی یک قوم واحد را تشکیل می‌دهند، بشر خواهد توانست از الگوی تضاد و اختلاف که در گذشته بر سازمان‌دهی اجتماعی حکم‌فرما بوده است روی برتافته به شیوه‌های همکاری و توافق روی‌آورد. به فرمودۀ حضرت بهاءالله: “… مقصود اصلاح عالم و راحت اُمم بوده. این اصلاح و راحت ظاهر نشود مگر به اتّحاد و اتّفاق.”»

شما می توانید این بیانیه را از طریق لینک زیر در وب‌سایت “‘گلچینی از دستخطها و پیام های بیت العدل اعظم” دانلود کنید: http://www.payamha-iran.org/node/33


دانلود فایل رفاه عالم انسانی


وب سایت بهائیان ایران

@bahaisofiran_official