پاسخ به شبهات وارده بر دیانت بهائی

حملات معرضین به امر الهی

حضرت شوقی ربانی ولی عزیز امرالله در مورد حملات معرضین به امر الهی در توقیع بیست و يک مارچ هزار و نهصد و سی مندرج در کتاب نظم جهانی بهایی صفحات دوازده و سیزده می فرمایند:

با توجه به تجارب گذشته، نتیجهٔ نهایی چنین کوششهای بیهوده ای هر قدر مغرضانه و مصرانه باشد به درک وسیع تر و عمیق تر خصوصیات شاخصهٔ آیین حضرت بهاءالله در بین آشنا و بیگانه کمک می نماید.
این انتقادات شدید، چه از روی سوءنیت باشد و چه نباشد تأثیری جز این ندارد که قلوب حامیان دلیر امرالله را قوت بخشد و جمع مروجین با وفایش را مستحکم تر نماید و آیین الهی را از عناصر مضره ای تطهیر نماید که ادامهٔ ارتباطشان با جمع اهل بها سبب تحقیر نام نیکوی امرالله و تضییع تقدس روح آن گردد.
لهذا از حملات آشکاری که دشمنان لدود مستمراً بر امر الهی وارد می سازند نه تنها باید استقبال کنیم بلکه باید هر طوفان فتنه و فساد را که گاه به گاه به دست معرضین یا مدعیان ایمان برپا می شودنعمتی در جامهٔ نقمت شمریم. این حملات چه از داخل چه از خارج، به جای آن که سبب تضعیف امرالله گردد اساسش را مستحکم ترو شعله اش را شدید تر می کند. دسیسه هایی که برای اطفاء تلألو امر الهی طرح ریزی می شود سبب اعلان ماهیت متعالی تعالیم مبارکه و وحدت کامله و موقعیت بی نظیر و جامعیت نفوذ آن به تمام جهانیان می گردد.


طلوعی دیگر(Tlgrm.in/tolouidigar)