اخبار دیانت بهائی

شهرزاد نظیفی از بهائیان ایران، اولین بانوی موتورسوار ایرانی

شهرزاد نظیفی از بهائیان ایران، اولین بانوی موتورسوار ایرانی پس از انقلاب میباشد و از مربیان و پیشگامان این عرصه که با تلاش او کم کم راه موتور سواری بانوان هموار شد.

شهرزاد نظیفی اولین بار این مقام را در سال ۱۳۸۸ در مسابقات قهرمانی موتور کراس از آن خود نمود. سالها بعد در کنار او زنان دیگری نیز چون نورا نراقی و بهناز شفیعی تلاش کردند تا موتور سواری زنان در ایران با حمایت بیشتری از سوی مسئولان مواجه شود. با تلاش این بانوان و پیشگامان امروز دروازه های این رشته ورزشی جهانی به سوی زنان ایرانی باز شده است و خیل عظیمی از دختران و زنان به این رشته روی آورده اند.

حال او بخاطر اعتقاد به دیانت بهائی دستگیر شده و در بند است. نیروهای امنیتی روز یکشنبه پس از بازداشت ایشان به منزل وی رفته و پس از حدود ۵ ساعت تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسایل شخصی از جمله کتب، تلفن همراه، لپتاپ، شهرزاد نظیفی را همراه خود بردند و به بازداشتگاه زندان اوین منتقل کردند.

هموار کردن مسیر این رشته ورزشی در ایران در شرایطی که حکومت مذهبی حاضر به اجازه ورود زنان به همه عرصه های ورزشی نیست حقیقتا کاری دشوار است و این تنها خدمت جامعه بهائی ایران به ایران نیست.

بهائیان اولین مدرسه دخترانه ایران را به سبک مدرن که در آنها دروس علمی (ریاضیات، شیمی، فیزیک و موسیقی و …) تدریس میشد در ایران در سال ۱۲۶۰ در مازندران در حالی تاسیس کردند که علمای بزرگ اسلامی قاجار این نوع دروس را برای زنان مفسده میدانستند. از دیگر خدمات ارزشمند بهائیان به ایران وارد کردن «حمام دوش» به ایران بود در حالیکه علمای اسلامی حمام کردن در غیر از آب کُر و خزینه های متعفن را حرام میدانستند.

برای اینکه با خدمات دیگر بهائیان به وطن مقدسمان ایران آشنا شوید به پستهای قبل رجوع بفرمائید.


Hosham.nikbakht(https://t.me/bahai19)