اخبار دیانت بهائی

گنج پنهان

نگاهی نو بر شخصیت و آثار عبدالبهاء در جهت کمک به ایجاد فرهنگ و تمدنی نوین

گنج پنهان وب سایتی است که اخیرا تأسیس شده و شامل مجموعه پادکست های شنیدنی (آئینه دار) است که بنا است هر ماه یک قسمت در سایت گنج پنهان و اپلیکیشن های مختلف پادگیر ارائه شود.

در این وب سایت از همه ایرانیان عزیز دعوت می شود تا با گنج پنهان ایران زمین آشنا شوند و از راهکارهایش در مسیر سازندگی بهره برند

در باره وب سایت «گنج پنهان» در پیامی از محفل ملی آمریکا چنین می خوانیم:

همچنان که در ضمن پیشرفت نقشۀ یکساله به «تأمّل عمیق بر حیات مبارک» حضرت عبدالبهاء میپردازیم، با مسرّت فراوان افتتاح وبسایت جدید «گنج پنهان» (www.ganjepenhan.com) را به اطّلاع میرسانیم. هدف این وب سایت شناساندن طلعت میثاق به عنوان گنجی پنهان به ایرانیان است. ایجاد این وبسایت به صورت یک ابتکار شخصی به اهتمام چند تن از یاران پاسخی است سازنده به اقدامات اولیای امور در ایران که در طول یک قرن و نیم پیوسته کوشیدهاند تا پیام وحدت بخش حضرت بهاءاللّه و سهم مسلّم حضرت عبدالبهاء در پیشبرد ایران به سوی آیندهای پرشکوه را نفی نموده و آن را از انظار مستور دارند. حال که اکثر ایرانیان از هر طبقه و گروهی نسبت به ظلم و ستمی که دشمنان امراللّه بر بهائیان روا داشته اند هوشیار میگردند و بی تابانه در جستجوی راه حلهایی برای تقلیب آیندۀ آن سرزمین مقدّس هستند، بسیار مناسب و بجاست که سرمشق و مثال حضرت عبدالبهاء را در مقام دوستدار حقیقی ایران و نوع انسان عرضه داریم و نشان دهیم که وجود مبارکش یک شخصیّت خارق العادۀ روحانی و اندیشمند بود که از راز مدنیّت الهی، نه فقط برای ایران، بلکه برای جمیع بشر، پرده برداشت.
این وب سایت با محتویات متنوّعش شامل مقالات، پادکست ها و ویدیوها، آثار حضرت عبدالبهاء را در بارۀ موضوعهای مختلف بسیاری نظیر صلح، علم و دین، علم اخلاق، تعلیم و تربیت، عدل، هنر و شالوده های پیشرفت اجتماعی معرّفی مینماید و پیامش را به زبانی که برای عموم ایرانیان به سادگی قابل فهم است بیان میکند. از همه مهمتر، این وب سایت سعی دارد گنجی پنهان از تبار ایرانیان را که تأثیر شگفتش بر ایران و جهان هنوز آنچنان که باید و شاید درک نشده نمایان سازد.
اگرچه مقصد از این وبسایت تبلیغ آئین بهائی نیست، امّا ابزاری بسیار مناسب در اختیار یاران ایرانی قرار میدهد تا بینش عمیق و تعالیم و مبادی حضرت عبدالبهاء را به عنوان یک ایرانی خیرخواه به خانواده و دوستان و جامعۀ ایرانی عرضه دارند، به این امید که پیام شفابخش ایشان منبعی از الهام گردد و به پیشرفت و رفاه کشوری که دیرزمانی است از شناسائی حضرتش محروم بوده مدد رساند.

دسترسی به سایر شبکه اجتماعی « گنج پنهان»:

Website:
Ganjepenhan.com
Instagram:
https://www.instagram.com/p/CRrWtH6FYM5/?utm_medium=share_sheet
Facebook:
https://www.facebook.com/ganjepenhan100
Telegram:
@Ganjepenhan100

کلیپی کوتاه از وب سایت «گنج پنهان» را در ویدیوی همراه با هم می بینیم.


کانال تلگرام طلوع کرمل (https://t.me/Tolo_E_Carmel)