معرفی دیانت بهائی

جشن‌ها و سیری در زندگی و تعالیم حضرت بهاءالله

سرویس خبری جامعۀ بهائی 13 اسفند 1396

جامعۀ بهائی مالزی در بزرگداشت دویستمین سالگرد تولد حضرت بهاءالله میزبان بیش از ۳۰۰ مهمان از سنین و پیش‌زمینه‌های مختلف در نمایشگاهی بود که امکان کاوشی خلاقانه در زندگی و تعالیم حضرت بهاءالله را فراهم می‌آورد.

این جشن در روزهای ۲۴ و ۲۵ فوریه در حومۀ شهر کوالالامپور برگزار شد و در آن اعضای مجلس مالزی، اسقف اعظم کوالالامپور، دیگر رهبران دینی و اعضای سرشناس سازمان‌های جامعه مدنی و نهادهای دولتی حضور یافتند. مهمانان می‌توانستند از بخش‌های موضوعی این نمایشگاه که بر اساس مسیر تاریخ دیانت بهائی و تعالیم محوری آن تنظیم شده بود بازدید کنند.

خانم داتوک لوک ییم فنگ (Datuk Lok Yim Pheng)، از اعضای کمیسیون حقوق بشر مالزی، در این باره که تلاش‌های جامعه بهائی برای جامعه‌سازی در سطح تودۀ مردم جلوۀ ملموسی از اصل یگانگی نوع بشر است توضیحاتی داد. او اشاره کرد این نخستین بار است که می‌بیند مفهوم یگانگی نوع بشر به چنین شیوۀ عمیقی ارائه می‌شود.

آقای جرالد جوزف (Jerald Joseph)، یکی دیگر از اعضای کمیسیون حقوق بشر اظهار داشت که مشورت و جستجوی حقیقت «نکات مهمی» بودند که او از اصول بهائی در این برنامه برداشت کرد. آقای جوزف گفت: «چه فلسفۀ دینی درخشان و برجسته‌ای! آئین بهائی، اصل جستجو و تحقیق را نقطه مقابل رویکرد تعصب و قشری‌گری نسبت به حقیقت می‌داند که خود این آئین هم در سیر تکاملش با آن مواجه بوده و در این نمایشگاه هم به تصویر در آمده است.»

در طی این دو روز از نمایش هنر به‌طور بارزی استفاده شده بود به خصوص در تشریح این نکته که اصول روحانی ابزاری عملی برای بهبود اجتماع هستند. در یکی از بخش‌های نمایشگاه، دو داوطلب، نمایش کوتاهی را اجرا کردند که نشان می‌داد چگونه هماهنگی افراد، مؤسسات و جوامع می‌تواند موجب تغییرات سازنده عمیق شود.

تعداد زیادی از ۳۰۰ بازدیدکننده اظهار داشتند که رویکرد خلاقانۀ نمایشگاه و نقش مهمی که جوانان در برنامه آن ایفا کرده بودند آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

متن کامل این خبر به همراه تصاویری از این نمایشگاه را می توانید در لینک زیر مشاهده فرمایید:
http://news.persian-bahai.org/1242


وبسایت بهائیان ایران (https://t.me/bahaisofiran_official)