اخبار دیانت بهائی

معابد بهائی: تدارکات برای بزرگداشت صدمین سالگرد درگذشت حضرت عبدالبهاء

سرویس خبری جامعه بهائی – ۰۲ آذر ۱۴۰۰ (۲۳ نوامبر ۲۰۲۱)

ویلمت، ایالات متحدهٔ آمریکا- معابد بهائی در سراسر جهان برای بزرگداشت صدمین سالگرد درگذشت حضرت عبدالبهاء آماده می‌شوند از جمله از طریق برگزاری برنامه‌های ویژه، نمایشگاه‌، برنامه‌های هنری و جلسات بحث و گفتگو در محیط معبد که موضوعات مرتبط با زندگی سرشار از خدمت حضرت عبدالبهاء به بشریت و تلاش‌های ایشان برای ترویج صلح جهانی را بررسی می‌کند.

این معابد همچون مشعل‌های امید در قلب جوامع خود جای گرفته‌اند و الهام‌بخش مردم برای دعا و خدمت، به‌ویژه در دوران همه‌گیری جهان بیماری ویروس کرونا بوده‌اند.

در میان معابد بهائی در سراسر جهان، معبد بهائی ویلمت در ایالات متحده، ارتباط منحصر به فردی با حضرت عبدالبها دارد – ایشان مستقیماً در طرح‌ریزی این معبد سهیم بودند و سنگ بنای آن به دست ایشان و در طی سفرهای تاریخی‌شان به آمریکای شمالی در سال ۱۹۱۲ در جای خود قرار گرفت.

بیت العدل اعظم در پیام خود به مناسبت صدمین سال این رویداد تاریخی نوشتند:

«صد سال پیش در بعد از ظهر روز یازدهم عید اعظم رضوان حضرت عبدالبهاء در حالی که جمعیّتی چند صد نفری در حضور مبارک ایستاده بودند اوّلین کلنگ بنای مشرق‌الأذکار را در گروس پوینت (Grosse Pointe) واقع در شمال شیکاگو (Chicago) بر زمین زدند. نفوسی که برای شرکت در این مراسم شکوه‌مند در آن روز بهاری دعوت شده بودند از پیشینه‌های مختلف از جمله نروژی، فرانسوی، هندی، ژاپنی، ایرانی و امریکایی بومی بودند. گویی معبدی که هنوز ساخته نشده بود منویّات مرکز میثاق را تحقّق می‌بخشید چه که در شام‌گاه قبل از این مراسم در بارۀ مشرق‌الأذکار فرموده بودند: “تا نوع بشر مکانی جهت اجتماع داشته باشد” و “اعلان وحدت عالم انسانی از صحن مقدّس آن بلند شود”.»

در لینک زیر مجموعه‌ای از تصاویر از معابد بهائی و طرح‌های متمایز آن‌ها و همچنین مروری بر برنامه‌های بزرگداشت صدمین سالگرد درگذشت حضرت عبدالبهاء در این معابد که مکان‌هایی برای عبادت و خدمت هستند ارائه می‌شود.
https://news.persian-bahai.org/1554


وبسایت بهائیان ایران (https://t.me/bahaisofiran_official)