کتاب اقدس امّ الكتاب دیانت بهائی

بند شصت و دوم : حکم قاتل و کسی که خانه ای را بسوزاند

من احرق بيتاً متعمّداً فاحرقوه و من قتل نفساً عامداً فاقتلوه خذوا سنن اللّه بايادی القدرة و الاقتدار ثمّ اترکوا سنن الجاهلين * و ان تحکموا لهما حبساً ابديّاً لا بأس عليکم فی الکتاب انّه لهو الحاکم علی ما يريد *


Should anyone intentionally destroy a house by fire, him also shall ye burn; should anyone deliberately take another’s life, him also shall ye put to death. Take ye hold of the precepts of God with all your strength and power, and abandon the ways of the ignorant. Should ye condemn the arsonist and the murderer to life imprisonment, it would be permissible according to the provisions of the Book. He, verily, hath power to ordain whatsoever He pleaseth.
کسی که عمداً خانه را بسوزاند او را بسوزانید و کسی که قتل نفس کند او را بکشید بگیرید روش خدائی را با دستهای توانا. سپس ترک نمائید روشهای نادانان را. و اگر حکم کنید به جای آن حبس ابد را، آن هم گناهی ندارد بر طبق کتاب. خداوند حکم میکند بر آنچه که میخواهد.

بنابراین حضرت بهاالله فرمودند که قتل نفس و حرق بیوت به طور عمد مجازاتش اعدام است، هر چند به جای اعدام حبس ابد نیز مجاز است
حضرت ولی امرالله می فرمایند: در کتاب مستطاب اقدس حضرت بهاالله مجازات قتل را اعدام مقرر فرموده اند. اما به جای آن حبس ابد را نیز اجازه داده اند و هر دو با احکام مبارک تطابق دارد. ممکن است بعضی از ما با بینش محدود خود حکمت بالغه ی این حکم را درک ننمائیم، ولی باید آنرا بپذیریم و بدانیم که مراتب حکمت و رحمت و عدالت منزل آن کامل و فی الحقیقه کافل نجات اهل عالم است. اگر نفسی سهواً محکوم به مرگ گردد، آیا نباید معتقد بود که خداوند مقتدر و توانا چنین بی عدالتی در این جهان را هزاران برابر در جهان دیگر جبران فرماید. البته نمی توان به خاطر این احتمال نادر الوقوع که ممکن است یک فرد بی گناه سهواً مجازات شود از این حکمی که نفعش به عموم راجع است صرف نظر کرد.
حضرت بهاالله جزئیات قتل و حرق را که به هیات اجتماعیه ی آینده تعلق دارد نازل نفرموده اند فرعیات این احکام کلاً به بیت العدل اعظم محول گشته که با ملاحظه ی شرایط زمان در وقت اجرای حکم تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند نحوه ی اجرای حکم نیز به بیت العدل اعظم راجع است.