کتاب اقدس امّ الكتاب دیانت بهائی

بند یکصد و سی و سوم : ارتفاع بیتین

و ارفعنّ البيتين فی المقامين و المقامات الّتی فيها استقرّ عرش ربّکم الرّحمن کذلک يأمرکم مولی العالمين *
Raise up and exalt the two Houses in the Twin Hallowed Spots, and the other sites wherein the throne of your Lord, the All-Merciful, hath been established. Thus commandeth you the Lord of every understanding heart.
رفیع کنید دو خانه ای را که در دو مقام است. (منظور بیت شیرات حضرت باب و بیت جمال مبارک در بغداد است) در آنها مستقر شده است تخت پروردگار رحمانتان. اینطور امر میکند شما را خدائی که مولای عارفین است.

در رساله سؤال و جواب نازل :”سؤال – از ارتفاع بيتين در مقامين و مقامات مستقرّ عرش. جواب – مقصود از بيتين بيت اعظم و بيت نقطه است و مقامات ديگر باختيار اهل آن بلد است. هر بيتی را که محلّ استقرار شده مرتفع نمايند يا يک بيت را اختيار کنند.”
مرکز ميثاق جلّ ثنائه در لوح ملّا عبدالغنی اردکانی ميفرمايند قوله جلّ ثنائه:”امّا بقاع مقدّسه مستحقّ تعظيم و تکريمست زيرا منسوب بشخص جليل. اين تعظيم و تکريم راجع بروح پاک است نه جسم خاک. اين محلّ وقتی کوی جانان بود و آن جان پاک در آن مأوی داشت لهذا عاشقان خاک آنکوی را کُحل (سُرمه) بينش نمايند ولی تعلّق بتراب ندارد بلکه بفيض آفتاب نگرند. امّا طلب عون و حمايت و حفظ و صيانت جز بجمالمبارک جائز نه و اگر دون آن باشد منتهی بپرستش خاک گردد.”