چنان که در کتاب مستطاب ایقان تشریح شده قیامت و رستاخیز و برپا شدن میزان برای رسیدگی به اعمال بندگان همه در حین ظهور مظهر جدید حق تحقق می پذیرد و بهشت در حقیقت لقای مظهر ظهور و ایمان به کلمه او و عمل به موجب تعلیمات او و تحصیل و کسب رضای اوست در کلمات مکنونه آمده که “رضوانک حبی و جنتک وصلی” یعنی رضوان تو دوستی من است و جنت تو وصل من است .
“فادخل فیها و لا تصبر” یعنی در آن بدر آی و شکیبایی منما .به زبان دیگر کشش حق و فیض او محرز است اما فرد هم باید کوشش بکند و همان طور که حضرت اعلی فرموده اند که کمال هر چیز بهشت اوست این کوشش را باید به حد کمال رساند . در قرآن مجید سخن از میوه های زمینی است جمال ابهی در همان کلمات مکنونه تصریح می فرمایند که آن میوه ٬ میوه روحانی است “قدرت لک من الشجرالابهی الفواکه الاصفی کیف أعرضت عنه و رضیت بالذی هو ادنی” حاصل کلام آن که میوه معرفت و محبت الهی است . مرتبه ایمان و ایقان و اطمینان به حق فی الحقیقه بهشت فرد است و مقر قدس جاودانی او : « الی مقر القدس ادعوک تحصن فیه لتسریح الی ابد الآباد .” بهشت جایگاهی است که مصاحبت اولیاءالله و نفوس مقدسه نیز در آن دست می دهد مثلا در کلمات مکنونه عربی به صراحت آمده که شهدا در اعلی الفردوس یعنی برترین مرتبت بهشت جای دارند .. . . .
پیام بهائی شماره ۲۸۳
آوای دوست(https://t.me/DostanehAva)