جوانان در دیانت بهائی

بیانات مبارکه راجع به جوانان

“جهان از حرف خسته شده و تشنه عمل است و جوانان بهايى بايد جوابگوى اين انتظار باشند.
“حضرت ﻭلى امرالله”


” شرط ثانی یعنی عفّت و عصمت بنحو مستقیم و اخصّ مربوط ب #جوانان بهائی است …”
ص ٤٩ ظهور عدل الهی – ترجمه مصوب


” هیچ امری نمیتواند مانند شرکت مداوم و مؤثّر و خردمندانه #جوانان بهائی از هر طبقه و ملّت و قوم و عشیره ، در دایره خدمات تبلیغی همچنین مجهودات اداری ، روح جوان و نیروی فعّاله ای را که مُمِدّ حیات و محرّک تأسیسات امر نوزاد الهی است ، در انظار ناس در هر دو قاره مشهود و جلوه گر سازد ” .
ص ١٤٥ ظهور عدل الهی


” باید جوانان مانند سرو روان ، در خیابان تحصیل بکوشند تا در اندک زمانی موفقّ به تبلیغ گردند زیرا مبلّغ کمیابست و طالبان و مستعدّان بسیار .
تشنگان مانند افواج ولی هادی منهاج قلیل . مبلّغین قدیم صعود نمودند و مبلّغین جدید از قرار معلوم نفوس معدودند .
در هر شهری باید محفل درس تبلیغ تأسیس شود و تحصیل مسائل لازمه و معانی لامعه و اطّلاع بر حُجَجْ و براهین منطوقه گردد …” .

ص ١٣٠ ج ٩ #مائده آسمانی ط اوّل


” ای #جوانان قرن یزدان شما باید در این عصر ِجدید قرنِ رَبِّ مجید چنان منجذب جمال مبارک گردید و مفتون دلبر آفاق شوید که مصداق این شعر گردید ای عشق منم از تو سرگشته و سودائی اندر همه عالم مشهور بشیدائی ای عزیزان عبدالبهاء ایّام زندگی را فصل ربیع است و جلوه بدیع و سنّ جوانی را توانائی است و ایّام شباب بهترین اوقات انسانی .
لهذا باید بقوّنی رحمانی و نیّتی نورانی و تأییدی آسمانی و توفیقی ربّانی شب و روز بکوشید تا زینت عالَم انسانی گردید و سرحلقه اهل عشق و دانائی و به تنزیه و تقدیس و علوّ مقاصد و بلندی همّت و عزم شدید و علویّت فطرت و سموّ همّت و مقاصد بلند و خُلق رحمانی در بین خلق مبعوث گردید و سبب عزّت امراللّه شوید ، مظهر موهبت اللّه گردید و بموجب وصایا و نصایح جمال مبارک روحی لِاَحِبّائِهِ الْفَداء روش و حرکت جوئید و بخصائص اخلاق بهائی ممتاز از سایر احزاب شوید .
عبدالبهاء منتظر آنست که هر یک بیشه کمالات را شیر ژیان شوید و صحرای فضائل را نافه مشکبار باشید وَ عَلَیْکُمْ الْبَهَاءُ الْاَبْهَی ع ع ” ٠
ص ٢٣٧ #اخلاق بهائی


طلوعی دیگر(Tlgrm.in/tolouidigar)