جوانان در دیانت بهائی

نقش جوانان در پیشرفت جوامعشان

از ابتدای تاریخ آئین بهائی تا به امروز، جوانان در هر نسل، در پاسخ به دعوت حضرت بهاءالله و با انگیزۀ نوسازی عالم به پا خاسته‌اند.

تلاش‌های این جوانان در هر زمان توسط مرجع آئین بهائی هدایت می‌شود. امروزه بیت ‌العدل‌ اعظم به عنوان مرجع دیانت بهائی جوانان را تشویق می‌کنند تا تسیلم اوضاع نابسامان اجتماع و کاستی‌های کنونی جامعۀ بشری نشوند، ارزش‌های عالی انسانی را در زندگی خود به کار گیرند و شور و شوق دوران جوانی را صرف مشارکت مؤثر در ساختن دنیایی نمایند که از رفاه مادی و معنوی برخوردار خواهد بود. در حال حاضر در سراسر جامعۀ بهائی، جوانان سهم قابل‌توجهی در پرورش معنوی و اخلاقی کودکان و نوجوانان ایفا می‌کنند، توان‌مندی‌هایشان را برای انجام خدمات جمعی در مسیر پیشرفت جامعۀ محلی و محیط اطراف خود به کار می‌بندند و هم‌سالان خود را تشویق می‌نمایند تا آمادۀ قبول مسئولیت برای رفاه جوامع‌شان شوند.

در فوريه ۲۰۱۳ بيت‌العدل اعظم برپائی مجموعه‌ای از کنفرانس‌های جوانان در اطراف جهان را اعلام کرد. هزاران جوان از روستاها و محلات مختلف در پنج قارۂ جهان گرد هم آمدند تا برای يافتن شيوه‌هائی که نسل آنها بتواند به بهسازی مادی و معنوی جوامع‌شان کمک کند، مشورت کنند.

در ویدئوی زیر نظرات و تجربیات برخی شرکت‌کنندگان در این باره را می‌بینید.

تماشای ویدئو در وب سایت «بهائیان ایران»: https://goo.gl/pJdAxC
تماشای ویدئو در کانال یوتیوب «بهائیان ایران»: https://goo.gl/aWNgXk


بیت العدل اعظم در پیام 2 آبان 1398 در مورد جوانان اشاره می‌کنند:

یکی از ویژگی‌های بارز امر حضرت اعلی نقش برجستۀ جوانان است که به صورتی شگفت‌انگیز پیشتاز و پیشاهنگ شدند و درکی عمیق از مقتضیات عصر جدید نشان دادند و به همگان درس همّت و شهامت آموختند.

خود حضرتش بیست و پنج‌ساله بود که اظهار امر فرمود، حضرت قدّوس در بیست و دوسالگی به زینت ایمان مزیّن شد، حضرت طاهره بیست و چندی سال بیش نداشت که به امر مولایش لبّیک گفت و جناب انیس در ریعان شباب بود که مؤمن گشت. زینب دلیر را به یاد آورید که در عنفوان جوانی چگونه حماسه آفرید و رستم دو جهان شد.

امروز نام قهرمانان ایرانی این نهضت جدید در پهنۀ گیتی ورد زبان‌هاست و شهامت آن جاودانان سرمشق همگان.

علم‌داران جوان جامعۀ اسم اعظم در سراسر جهان به یاد آن دلاوران، با دل و جان به خدمت نوع انسان برخاسته‌اند و برای بهبود عالم و ترقّی اجتماع فداکاری می‌نمایند، به کسب خصایل روحانی می‌پردازند و به تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان مشغولند.

در ایران نیز نور چشمان ما علیرغم تضییقات بیشمار با دل‌های پاک و عاری از هر کینه و عناد قهرمانانه قائم به ادای وظایف روحانی و کسب معارف و علوم و فنون و امرار معاش و تأسیس خانواده‌اند، شالودۀ جامعۀ آینده را بر پایه‌های استوار ایمان بنیان نهاده‌اند و خدمت به اهل ارض را محور اصلی زندگی خود قرار داده‌اند.

لینک صفحۀ “نقش جوانان” در وب‌سایت بهائیان ایران:
http://tiny.cc/ktnpfz


شعری در اعزاز مقام جوانان با مطلع
” ای جوانان قرن یزدانی “
در دستگاه چهارگاه
با اجرای گروهی

وب سایت بهائیان ایران

@bahaisofiran_official