جوانان در دیانت بهائی

روز بین المللی جوانان بهائی به همه جوانان عزیز مبارک

روز بین المللی جوانان بهائی که مصادف با پنجم فروردین و بیست و پنجم مارس و یوم النور از شهر البهاء میباشد پیشنه ای دارد که جهت اطلاع دوستان مطالبی در باره آن درج میگردد.

این روز روزی است که تمامی جوانان بهائی سراسر عالم برای برافشاندن علم تقدیس و پرچم وحدت و محبت عالم انسانی در قطب امکان با هم نغمه اتحاد و اتفاق نواخته و به همین منظور در سراسر گیتی به برگزاری جشن های پر شکوه مبادرت می نمایند در چنین روزی جوانان بهائی عهد و میثاق, برابری و اتحاد را در نقاط مختلفه عالم با شور و وله ای بی نظیر برگزار می نمایند. بهتر است بدانیم که اولین بار در سال هزار و نهصد و سی و شش میلادی جوانان بهائی امریکا بر اساس مفهوم توقیعی که از جانب حضرت ولی عزیز و محبوب امرالله مبنی بر ارتباط مستمر با کلیه جوانان بهائی عالم طرح روز بین المللی جوانان را تهیه و پس از تصویب مولای مهربان در تاریخ بیست و پنجم فوریه همان سال در چند نقطه امریکا احتفالاتی به این منظور تشکیل دادند.

در سال بعد یعنی هزار و نهصد و سی و هفت میلادی علاوه بر سی جلسه ای که در شهر های مختلفه امریکا تشکیل گردید جوانان بهائی انگلستان ,فرانسه,المان , هندوستان ,مصر ,عراق , ژاپن ,چین و استرالیا نیز جشن های مفصلی بر پا داشتند. در کشور ایران نیز روز هفتم اسفندماه هزار و سیصد و شانزده شمسی مطابق با بیست و پنجم فوریه هزار و نهصد و سی و هشت میلادی برای اولین بار جلساتی در طهران بنام روز بین المللی جوانان تشکیل گردید. این جلسات از تاریخ 1316شمسی بمدت پانزده سال در همان روز هفتم اسفند (25 فوریه) در سراسر دنیا تشکیل گردید تا اینکه در سال 1329 شمسی لجنه جوانان بهائی ایران بجای روز هفتم اسفند ماه که تا آن تاریخ برای روز بین المللی جوانان در نظر گرفته شده بود و هیچگونه مناسبت و خصوصیتی هم نداشت روز پنجم فروردین که مصادف با 25 مارس و پنجم شهر البهاء بود را بعنوان روز بین المللی جوانان بهائی به لجنه ملی جوانان امریکا پیشنهاد نمود. از دلائلی که در نامه لجنه جوانان ایران مطرح شده بود این بود که چون این روز در ماه اسفند برگزار میشود و در بسیاری از نقاط ایران در چنین روز عبور و مرور بعلت شدت سرما مشکل و گاهی غیر ممکن میباشد و ایضاً این روز در تاریخ امر مبارک دارای خصوصیتی نیست لذا روز پنجم فروردین (25 مارس) که سالروز حرکت مرکز میثاق از شرق به غرب می باشد را بعنوان روز بین المللی جوانان پیشنهاد نموده که به تصویب لجنه مذکور رسیده و از آن تاریخ تا کنون این روز روز بین المللی جوانان بهائی انتخاب شد.


طلوعی دیگر(Tlgrm.in/tolouidigar)