خداوند توسط دین بهایی که برای این عصر و دوره فرستاده شده است حجابِ «گذشته» را برای مردمان این عصر ضروری نمیداند ولی در عین حال تاکید بر عفاف و پاکدامنی نموده است.
حضرت علی شرایط قیامت یا همان «آخرالزمان دین اسلام که مهدی ظهور میکند» را پیش بینی فرمودند:اگر قائم ما قيام کند…زني که مي خواهد به عراق و شام برود همه جا قدم بر روي سبزه و گياهان مي گذارد و زينت هاي خود را بر سر دارد و کسي طمع به آن نمي کند؛ نه درنده اي به او حمله مي آورد و نه او از درندگان وحشت دارد» بحار ج۱۳ ص۱۱۰۹
امروزه هم از در عراق و شام (سوریه) میلیونها دختر بی حجاب در کوچه وخیابان بدون ترس از اینکه حجابشان کم یا زیاد است در شهرها تردد میکنند. پس حجاب در این عصر ضروری نیست همانطور که توسط دین بهایی به مردم اعلان میشود
حضرت بهاءالله درباره دوره بلوغ فرهنگی که بهاییان آغاز گر آن بودند میفرمایند «اهل بهاء…اگرچه جميع نساء ارض (زنان روي زمين) به احسن طراز و ابدع جمال (با بهترين زينت و جديدترين زيبائي) حاضر شوند، به نظر هوي (هوي و هوس و شهوت) در آنها نظر نکنند» گنجینه حدود و احکام ص ۲۲۹
پس به مردان سفارش میکنند که نگاه خود را پاک کنند .
حضرت باب در کتاب بیان فارسی میفرماید: زنان و مردان حلال است به همدیگر نگاه کنند و سخن بگویند .
این در حالیست که در اسلام توضیح المسائل سیستانی ۲۴۵۲ و رساله علمیه بهجت ۱۱۸، نگاه کردن دو نامحرم به هم چه از روی شهوت باشد چه نباشد، حرام است.
در مورد نوع پوشش لباس براي مردان وزنان، حضرت بهاءالله معياري را تعيين فرموده اند که در هر مکاني مي توان آن را مورد استفاده قرار داد:«خداوند تعيين حد را از لباس برداشته ، بگونه اي لباس بپوشيد که ملعبه جهال نگرديد» این یعنی اینکه هر لباسی مکانی دارد و موقعیتی، مثلا در کنار دریا با برقع و روبنده و در مسجد با مایو نرویم. هرطور عرف است ظاهر شویم ولی در کمال عفت و متانت. همراه با عرف ولی «عفت» و «متانت» و «وقار» نیز باید مد نظر باشد، مثلاً قرار هم نیست که کنار دریا لخت و عور و یا در مسجد دو تا چشم فقط بیرون بماند
بايد به ياد داشت که هدف زندگي جهاني مهيا نمودن روح براي جهان بعد است. شخص بايد در اين جهان ياد بگيرد که غرائز و کششهاي حيواني را کنترل کند، نه اينکه بنده آنها باشد. انوار هدایت ۴۵۰
قبل از ازدواج عفت و عصمت مطلق و بعد از آن وفاداري صرف به همسر. وفاداري در روابط زناشوئي و وفاداري در قول و عمل. انوار هدایت ۴۵۲
. . .
Hosham.nikbakht(https://t.me/bahai19)