حضرت بهاءالله شارع دیانت بهائی

شرح حیات و رسالت حضرت بهاءالله

حضرت بهاءالله مظهر ظهور الهی برای این عصر و برای کل نوع بشر هستند. ایشان از خاندانی بسیار برجسته و مرفّه بودند. اما آسایش و عزت خود را در راه آزادی و رفاه نوع بشر فدا نمودند تا جامعه و فرهنگی جدید تأسیس نمایند و نوع بشر را به سعادت و عزت ابدی نائل نمایند. ایشان هر چه را داشتند فدا نمودند، سالها در تبعید و در زندان بودند و همه ی راحت و ثروت خود و حتی فرزند نازنین خویش را فدای سعادت نوع بشر نمودند. در یکی از الواح مبارکه خود به این مطلب و مقصد چنین اشاره میفرمایند :

“… قد قیّد جمال القدم لاطلاق العالم و حبس فی الحصن الأعظم لعتق العالمین و اختار لنفسه الأحزان لسرور من فی الأکوان هذا من رحمة ربّک الرّحمن الرّحیم قد قبلنا الذّلّة لعزّکم و الشّداید لرخائکم یا ملأ الموحّدین انّ الّذی جآء لتعمیر العالم قد اسکنه المشرکون فی اخرب البلاد …”
(منتخباتی از آثار حضرت بهاءالله – ص ۴۵)

مضمون بیان مبارک به فارسی:
“جمال قدم در بند شد تا عالم (از ظلم و جور) رها گردد و در زندان اعظم زندانی شد تا عالمیان آزاد شوند. برای شادی مردمان، حزن و اندوه را برای خود اختیار کرد. این از رحمت پروردگار توست که رحمان و رحیم است. همانا ذلّت را به خاطر عزّت شما و سختیها را برای آسایش شما پذیرفتیم ای گروه موحّدین. کسی که برای آبادی و عمران عالم آمده، مشرکان او را در خراب ترین شهرها سکونت دادند.

در این برنامه به شرح حیات حضرت بهاءالله توجه می کنیم تا دریابیم که ایشان دارای چه مقامی بودند و چه تمدنی را برای نوع بشر مقدر نمودند.

«برنامه آئین بهائی»
تهیه کننده:
دفتر امور بهائیان ایرانی امریکایی جامعه بهائی ایالات متحده
موضوع برنامه:
شرح حیات و رسالت حضرت بهاءالله
ارائه دهنده:
دکتر معین افنانی
میهمان برنامه:
آقای دکتر نصرت الله محمد حسینی

لینک ویدئو برنامه در یوتیوب:
https://www.youtube.com/watch?v=geuzizpx47E&feature=share


کانال تلگرام گُل مَستور (https://t.me/Gol_e_Mastour)