حضرت بهاءالله شارع دیانت بهائی

لوح طب

هدف اصلی دیانت بهائی زمینه سازی تحقق مدینه فاضله ای است که ادیان قبل بدان بشارت داده اند و البته چنین جامعه والائی باید از همه آلودگی ها برکنار و آسوده باشد و قوای ذهنی انسان را به جای رخوت و سستی به راه فعالیت و خدمت و خلاقیت اندازد .

حضرت بهاءالله در لوح طب با بیان نصایحی به ظاهر ساده در روش تغذیه ی سالم و دوری از مواد مضره برای بدن انسان ، جامعه ی بشری را در راه خلق مدنیتی سالم و پاک رهنمود می نمایند .
در لوح طب حضرت بهاءالله تأثيرات نامطلوب غم و اندوه و حسد و غيظ و خشم را بر روی کارکرد بدن انسان و اجزا و اعضای او يادآور شده ‏اند و لزوم سادگی و قناعت را در همه احوال تأکيد نموده‏ اند، زيرا به فرموده ‏ی آن حضرت به قناعت، نفس انسانی از کسالت و سوء حال محفوظ و مصون می‏ماند.
ضمناً گفتنی است که نزديک به صدسال قبل از آن که سازمان بهداشت جهانی در مورد نقش اصلی و عمده‏ ی فرد انسان در حفظ سلامت خود و در نتيجه اعتلاء سطح بهداشت جامعه بحث کند، لوح طب وظايفی را در اين زمينه به يکايک افراد يادآور شده است.
این سفر جلیل در عکا و به افتخار آقا میرزا محمد رضا طبیب یزدی نازل گردیده است و مطابق و منطبق با اطلاعات و معلومات طبی مخاطب و زمان بوده است و به طور کل مقصود و منظور تدریس علم طب و یا شرح مطالب علمی نبوده است بلکه هدف ضمن ارائه ی بهترین راهنما برای دانشمند مخاطب در تحقیقات علمی او ، تقویت نیروی ایمان و تمسک به امر الهی و کوشش در اجرای اوامر مقدسه بوده است .


دانلود لوح طب


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01