شهدای دیانت بابی و بهائی

میرزا نصرالله شهید شهمیرزادی

در سال 1255 هجری قمری در شهمیرزاد متولد شد نام پدرش محمد معروف به ملا مومن و پیشوای شریعت در شهر بود .

نصرالله سواد فارسی و مقدمات عربی را در شهمیرزاد تحصیل کرد و علوم دینیه و حکمت الهی را در سمنان نزد حاج ملاعلی عالم مشهور فرا گرفت سپس به شهمیرزاد بازگشت و به حکومت شرع و ریاست مسجد جامع و مسجد مصلی در آمد در آنجا حوزه ی درس دایر نمود و طلاب از مازندران و شهر های دیگر جهت تلمذ علوم شرعیه و فقه نزدش می آمدند . حوزه ی درسش پر رونق و اول شخص و دارای نفوذ کلمه در شهر بود .
زمانی که جناب نیر و سینا از مبلغین بهائی به شهمیرزاد وارد شدند در ملاقاتی لوح سلطان را به ملانصرالله دادند تا مطالعه نماید لوح به نیمه نرسیده بود که ملا نصرالله به حقانیت نویسنده آن و الهی بودن کلمات اذعان نمود و ایمان آورد . پس از مدتی ترک منبر و مسند نمود و با فرزندانش به زراعت مشغول گشت .
پس از آن به تبلیغ امر الهی پرداخت و با بیان حجت و برهان و مکاتبه با علمای اطراف و اکناف امر جدید را اثبات نمود که بر اثر آن عده ای از علما ایمان آوردند .
پس از ایمان از طرف علمای معاند و عوام مورد اذیت و آزار واقع گردید و بارها قصد جانش را نمودند و نقشه ی قتلش را کشیدند تا آنکه در 26 رمضان سال 1333 قمری در شب هنگام و در بستر خواب به ضرب تیر جان شیرین را فدای محبوب عالمیان نمود.
یادشان جاوید


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01