شهدای دیانت بابی و بهائی

پرفسورمنوچهر حکیم

در سال 1289 در شهر طهران و در خانواده ای مومن به دیانت بهایی متولد شدند.

ایشان دوره ابتدایی را در مدرسه ی تربیت و دبیرستان را در مدارس البرز و ثروت گذراندند پس از آن برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به فرانسه رفتند و طی نه سال دوره ی طب عمومی و تخصصی تشریح را به پایان رساندند و به ایران مراجعت نمودند و پس از اتمام دوره ی نظام وظیفه در دانشگاه طهران استخدام شدند بعد از دوسال مجددا به فرانسه برگشتند و پس از گذراندن دوره تخصصی در رشته داخلی و قبولی در امتحانات رسمی دولتی کشور فرانسه و اخذ عنوان پرفسور به ایران مراجعت نمودند .
مدت سی سال در دانشگاه طهران به تدریس و تحقیق پرداختند و همچنین خدمات زیادی در توسعه و تکمیل بیمارستان میثاقیه انجام دادند و سالها به عنوان رئیس هیئت مدیره انجام وظیفه نمودند . از تالیفات ایشان میتوان به کتب کالبد شناسی بالینی – کالبد شناسی انسانی و کالبد شناسی دستگاه گوارش اشاره نمود.
منوچهر حکیم طبیبی حاذق و انسانی شریف و مهربان بودند. سالهای متمادی در محافل بهایی عضویت و همکاری داشتند و عضو محفل ملی بهاییان ایران بودند . این وجود عزیز در روز بیست و دوم دی ماه 1359 در محل مطب خویش واقع در خیابان تخت جمشید طهران به دست افراد ناشناس به شهادت رسیدند .
یادشان جاوید


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01