جوانان در دیانت بهائی

پنجم فروردین، روز بین المللی جوانان بهائی

ضمن تبریک به جوانان برومند و عزیز بهائی به مناسبت فرا رسیدن روز بین المللی جوانان فقراتی از نصوص مباركه در باره جوانان قرن يزدان را انتخاب کرده ایم که با هم زیارت کنیم:

حضرت بهاءاللّه میفرمایند :

” جهد نما که در جوانی به اخلاق رحمانی و انوار بهائی فائز و منیر شوی “

صفحه ١٨ جلد ۶ آثار قلم اعلی

حضرت عبدالبها جل ثنائه درلوحي خطاب به به جوانان قرن يزدان فرموده اند :

«اي عزيزان عبدالبها ايام زندگاني را فصل ربيع است و جلوه بديع سن جواني را توانائي است و ايام شباب بهترين اوقات انساني لهذا بايد به قوتی رحماني و نيتی نورانی و تائيدی آسمانی و توفيقی ربانی شب و روز بكوشيد تا زينت عالم انسانی گرديد و سرحلقه اهل عشق و دانائی . به تنزيه و تقديس و علو مقاصد و بلندی همت و عزم شديد و علويت فطرت و سمو همت و مقاصد بلند و خلق رحمانی در بين خلق مبعوث گرديد و سبب عزت امرالله شويد مظهر موهبت الله گرديد و به موجب وصايا و نصايح جمال مبارک روحی لِاَحِبّائِهِ الْفَداء روش و حرکت جوئید و به خصائص اخلاق بهائی ممتاز از سایر احزاب شوید .
عبدالبهاء منتظر آنست که هر یک بیشه کمالات را شیر ژیان شوید و صحرای فضائل را نافه مشکبار باشید وَ عَلَیْکُمْ الْبَهَاءُ الْاَبْهَی ع ع ”

پیام آسمانی جلد اول صفحه ۱۰۷

«واقعیّات‌ زندگی هر یک از شما عزیزان در شرایط بسیار متفاوتی شکل گرفته‌ است، امّا آرزوی ایجاد تغییری سازنده و داشتن توانایی ارائۀ خدمات هدفمند که هر دو از ویژگی‌های این مرحله از زندگی شما است، نه منحصر به نژاد یا ملّیّت و نه وابسته به موقعیّت مالی و مادّی است. ایّام درخشان جوانی را که شما اکنون می‌گذرانید همگان تجربه کرده‌اند؛ امّا دورانی است کوتاه و در معرض ضربات نیروهای اجتماعی فراوان. بنابراین چقدر مهّم است که نهایت کوشش را مبذول دارید تا از جمله نفوسی باشید که به فرمودۀ حضرت عبدالبهاء در ایّام حیات “از وجود بهره‌ئی گرفتند و ثمره‌‌ای بردند.”»

پیام بیت ‌العدل ‌اعظم

ویدیوی همراه مناجاتی ترکی با تلاوتی دلنشین مخصوص جوانان می باشد.


کانال طلوع کرمل (https://t.me/Tolo_E_Carmel)