حضرت بهاءالله شارع دیانت بهائی, کلمات مبارکهٔ مکنونهٔ حضرت بهاءالله

کلمات مکنونه

کلمات مکنونه یکی از آثار حضرت بهاءالله شارع دین بهائی است که در سال ۱۲۷۴ هجری قمری در بغداد نگاشته شده است.

این مجموعه شامل دو بخش فارسی و عربی است. بخش فارسی شامل هشتاد و دو قسمت و بخش عربی شامل هفتاد و یک قسمت می‌باشد که هر قسمت در حد یک پاراگراف است. هر فراز شامل پند در موضوعات اخلاقی و روحانی است.
بهائیان مقصد از این اثر را چنین می‌دانند که انسان را از علائق این عالم فانی منقطع کند و روح وی را از خطر تسلط نفس او محافظت نماید و راه رستگاری روح انسانی را نشان دهد و سالکین این راه را از دام‌های پرخطری که در سر راهشان قرار گرفته، آگاه کند و این مجموعه را راهنمای کاملی برای سیر انسان به سوی عوالم روحانی خداوند محسوب می‌دارند. همچنین در این آثار، نکاتی نیز در مورد چگونگی و دستور العمل زندگی اجتماعی انسان‌ها آورده شده است.
این کتاب در ابتدا صحیفه مخزونه فاطمیه نامیده می شد که توسط جبرئیل نازل گردید و حضرت علی آنرا بنگاشت تا بعد از وفات حضرت محمد و غصب حق حضرت علی توسط ابوبکر مایه تسلی حضرت فاطمه باشد صحیفه مخزونه فاطمیه اثبات رسالت حضرت محمد و عهد و میثاق ایشان از امت اسلام برای ولایت حضرت علی بود . حزن حضرت فاطمه که در اساس به دلیل نقض عهد و میثاق الهی بوده است توسط صحیفه مخزونه فاطمیه مورد تسلی قرار میگیرد. این کتاب به اعتقاد شیعیان توسط فرشته‌ای در گوش فاطمه زمزمه می‌شد تا از غم از دست دادن پدرش محمد،پیامبر اسلام بکاهد؛ و قرار است همراه با مهدی موعود آورده شود.


دانلود کلمات مکنونه


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01