حضرت بهاءالله شارع دیانت بهائی

جشن‌های دویستمین سال تولد حضرت بهاءالله

بیت‌ العدل اعظم در پیام 18 مه 2016 جشن‌های دویستمین سالگرد میلاد حضرت بهاءالله و حضرت باب را فرصتی می‌دانند « تا جمیع،از ظهور نفس مبارکی که دقیقاً دویست سال پیش متولّد شد و مقدّر بود حامل پیام جدیدی برای نوع بشر گردد به وجد و سرور آیند. »

« بیت ‌العدل اعظم امیدوارند که یاران الهی در نقاط بی‌شماری از جهان، چه در محدوده‌های روستایی و چه در مراکز شهری، طرق مبتکرانه‌ای برای تجلیل شایسته از دو مظهر ظهوری بیابند که حیات و رسالت مقدّس‌شان در این جشن‌ها زینت‌بخش خاطره‌ها خواهد بود.»

« در کانون برگزاری این جشن‌ها تلاش‌های هماهنگ برای ابلاغ مفهوم و معنای ظهور پیاپی دو اختر تابان در افق جهان و تأثیر آن بر نوع بشر می‌باشد. »


ترجمۀ فارسی پیام 18 مه 2016 در مورد جشن‌های دویستمین سالگرد میلاد حضرت بهاءالله و حضرت باب


نماهنگ «قادر بر همه چیز» به مناسبت بزرگداشت دویستمین سالگرد تولد حضرت بهاءالله _ اثر خوانندۀ مشهور پاپ استرالیایی

این نماهنگ را با زیرنویس فارسی در کانال یوتیوب ” بهائیان ایران” ببینید:
https://goo.gl/7Qj8Dc

ناتانائیل ویلمز (Nathaniel Willemse) خوانندۀ استرالیایی که با آموزه‌های بهائی آشنایی دارد، یکی از مناجاتهای حضرت بهاءالله را در این آهنگ اجرا می‌کند. او در توصیف کلام حضرت بهاءالله می‌گوید:« احساس می‌کنم این دعایی است بسیار قدرتمند برای طلب یاری و مساعدت و در این برهۀ خطیر و حساس در سراسر دنیا حقیقتاً به چنین کلمات قدرتمندی بیش از پیش نیاز داریم.»
آهنگسازی این قطعه، اثر انیس ک (Anise K)، آهنگساز و ترانه‌سرایی است که ایمانش به قدرت موسیقی برای تحت تأثیر قرار دادن قلب انسان و الهام بخشیدن او به میزان زیادی برگرفته از آئین بهائی است.

متن کامل این خبر را در لینک زیر مطالعه کنید:
http://news.persian-bahai.org/1174


«منم آفتاب بينش و دريای دانش. پژمردگان را تازه نمايم و مردگان را زنده کنم… منم آن روشنائی که راه ديده بنمايم و منم شاهباز دست بی نياز. پرِ بستگان را بگشايم و پرواز بياموزم».

حضرت بهاءالله


«… براستی چه ارمغانی به حضور حضرت بهاءالله در دویستمین سال ولادت آن حضرت می‌تواند شایسته‌تر از جهد بلیغ عزیزانش در اتّساع حیطۀ امر مبارکش باشد؟ بنا بر این اوّلین جشن از دویستمین سنۀ میلادین که عالم بهائی برگزار می‌نماید ایّامی است بس شورانگیز و نشانه‌ای از مغتنم‌ترین فرصت جهان‌شمولی که تا به حال برای مرتبط ساختن قلوب با جمال اقدس ابهی پیش آمده است. امید چنان‌که در ماه‌های آینده همگی با توجّه به این موقعیّت گران‌بها، فرصت‌های موجود در هر فضایی را با هشیاری غنیمت شمرده عموم را با حیات و رسالت اعلای حضرت بهاءالله آشنا سازند. برای استفادۀ کامل از فرصت‌های تبلیغی موجود در عالم بهائی گفتگوهای ممکن با هر فردی از افراد باید خلّاقانه مورد تأمّل قرار گیرد. در این چنین گفتگوهای هدف‌مندی ادراک افزایش می‌یابد، قلوب منشرح می‌شود و در مواردی تقلیب بغتتاً ایجاد می‌گردد. همگی به انجام این وظیفۀ ارزشمند دعوت می‌شوند و هیچ‌ کس نباید خود را از شادمانی حاصله از این خدمت محروم نماید. از آستان مبارک حضرت محبوب عالمیان رجا می‌نماییم که امسال تماماً سرشار از سرورِ منبعث از آگاه نمودن نفوسی از طلوع یوم الله باشد، سروری که پاک‌ترین و شیرین‌ترین سرورها است.» بیت العدل اعظم، پیام رضوان 2017


«ای دانایان امم از بیگانگی چشم بردارید و به یگانگی ناظر باشید و به اسبابی که سبب راحت و آسایش عموم اهل عالم است تمسک جوئید. این یک شِبر (وَجب) عالم یک وطن و یک مقام است. از افتخار که سبب اختلاف است بگذرید و به آنچه علت اتفاق است توجه نمائید. نزد اهل بهاء افتخار به علم و عمل و اخلاق و دانش است نه به وطن و مقام. ای اهل زمین قدر این کلمۀ آسمانی را بدانید، چه که به منزلۀ کشتی است از برای دریای دانائی و به منزلۀ آفتاب است از برای جهان بینائی».
حضرت بهاءالله


حضرت بهاءالله می‌فرمایند:

«قل انّ الطّبيعةَ بکينونتها مظهر اسمی المبتعث و المکوّن…و هی الارادة و ظهورها فی رتبة الإمکان.»

(مضمون به فارسی: بگو طبیعت در اصل و حقیقت خود، جلوه‌ای از اسم من یعنی به‌وجود آورنده و مبعوث کننده است … طبیعت ارادۀ پروردگار است و جلوه و ظهور او در عالم امکان.)


وب سایت بهائیان ایران

@bahaisofiran_official