عیادت از بیماران

حضرت عبدالبهاء خطابۀ کوتاهی در نیویورک ایراد فرمودند که شامل موارد زیر بود:
” جمیع ما باید از بیماران عیادت کنیم. وقتی که محزون یا متألّم هستند، مساعدت حقیقی و منفعت واقعی این است که دوستی نزد آنها برود.

ادامه مطلب

بیانات مبارک حضرت عبدالبها درباره خوردن گوشت

سؤال از خوردن گوشت نمودند فرمودند: ” خدا بر حسب ایجاد برای هر ذی روحی رزقی معیّن کرده طیور را منقار داده تا دانه را غذای خود نمایند و حیوانات مثل گاو و گوسفند را دندان مانند داس خلق کرده تا علف‌خوار باشند امّا حیوانات درنده را چنگال و انیاب داده که شکار نمایند زیرا نمیتوانند علفخوار باشند . گوشت غذای آنهاست ولکن خوراک انسان گوشت نیست چه که در ایجاد آلات گوشت خوری باو داده نشده خدا او را احسن صور داده و مبارک خلق فرموده نه درنده و خونخوار” انتهی

ادامه مطلب

عاشروا مع الأدیان کلّها بالرّوح و الرّیحان

اگرچه در امر بهائی بیان “عاشروا مع الأدیان کلّها بالرّوح و الرّیحان” عزّ نزول یافته، امّا “از معاشرت اشرار دست و دل هر دو بردار” نیز گوشزد ابرار گشته است. لهذا از هیکل اطهر حضرت عبدالبهاء سؤال شد که معاشرت با اشخاص بدعمل چه حکمی دارد. فرمودند:

ادامه مطلب

در بیان معنی حقیقت

در بیان معنی حقیقت حضرت عبدالبهاء میفرمایند قوله الاحلی :
” حقیقت وحدت عالم انسانی است حقیقت محبّت بین بشر است حقیقت اعلان عدالت است حقیقت هدایت الله است حقیقت فضائل عالم انسانی است. انبیای الهی جمیعاً منادی حقیقت بودند” (١)

ادامه مطلب

وحدت و الفت

«… حال وقت آنست که احبّای الهی رايت وحدت را بلند نمايند و آيت الفت را در مجامع وجود تلاوت کنند و کلّ را بر احديّت فيض الهی دلالت نمايند تا آنکه خباء تقديس در قطب امکان بلند گردد و جميع امم را در ظلّ کلمه توحيد در آرد.

ادامه مطلب

علوم تجدّد یافته

حضرت عبدالبهاء

« در این قرن نورانی ، جمیع امور تجدید شده ، علوم تجدّد یافته ، فنون جدید پیدا شده ، صنایع جدید ظاهرگشته ، افکارجدیده جلوه نموده ، اکتشافات جدیده پدید شده ، اختراعات جدیده به میان آمده . فی الحقیقه عالم وجود ، عالم جدید گشته لهذا باید اساس دین نیز تجدید یابد …

ادامه مطلب

مناجات:ای جوينده حقّ، يابنده شو تا پاينده گردی

هوالله

ای جوينده حقّ، يابنده شو تا پاينده گردی. زنهار امتحان منما زيرا کفّه ميزان تحمّل اين ثقل اعظم ندارد و زنجير و حبل متين گسيخته شود ترازو را خورد و ريز نمايد ميزان خلق مانند خردل است، امتحان حقّ بمثابه جبل. خردل تحمّل جبل نتواند البتّه مضمحل گردد؛ امّا انشاءاللّه تو گوش هوشت باز است و به نشانه و اشاره البتّه به مقصودت پی ميبری دقّت نما سخت است ولی قدرت حقّ سهل و آسان نمايد. اميد وطيد است ولی در پنجه تقدير مفوّض. آينده جو پاينده خواه زيبنده باش جوينده گرد. و عليک التّحيّة و الثناء. ع‌ع

مکاتیب حضرت عبدالبهاء –
جلد۸ ص۷۶ و ۷۷