حضرت عبدالبهاء مثل اعلای دیانت بهائی

مجموعه ادعیه و مناجات های حضرت عبدالبهاء

مناجات های نازله از قلم حضرت عبدالبهاء غنای لفظ ، تنوع و علو معانی ، آراستگی و زیبائی و در عین حال خوش آهنگی و موزونی در نثر را به حد کمال می رساند و در بسیاری موارد از مرز کلام ساده فراتر رفته و چون نقاش ماهر تصویر سازی می کند و چون اصحاب موسیقی ، نثر را به حد شعر آهنگ می بخشد. کلام آن سلیس است و به دل می نشیند و شور می انگیزد.

انسان را به توکل و صبر و سعه صدر دعوت می کند ، ادب و انسانیت را شرح و تعریف می نماید ، میزان اخلاقی به دست می دهد ، هدف اخلاق را معین می سازد و راه وصول به اهداف عالیه را نشان می دهد.
از مضامین این ادعیه میتوان به دعا جهت دعوت خلق به شریعت الله ، تحصیل قربیت الهیه ، قیام به خدمت و کسب رضای الهی و کسب کمالات روحانی نام برد.
و نیز ادعیه ای که به مناسبت های خاص صادر شده مانند مناجات هایی که هنگام تشکیل محفل روحانی تلاوت می شود و یا ادعیه ای که هنگام عزیمت به سفرهای تبلیغی جهت جلب نصرت و توکل به تائیدات الهیه تلاوت می شود. در ضمن بعضی از الواح مبارکه بنا به خواهش سائلین ، آیاتی به لحن مناجات جهت توفیق در تبلیغ و ثبوت بر عهد و پیمان الهی و وصول به ترقیات روحانیه نازل گشته است هم چنین به جهت متصاعدین مناجات های طلب مغفرت عز نزول یافته است.
ادعیه حضرت مولی الوری به زبان های عربی و فارسی مرقوم گشته و منتخباتی از آنها به زبان انگلیسی ترجمه شده و چند مناجات نیز به زبان ترکی نازل شده است.


مجموعه مناجات حضرت عبدالبهاء1

مجموعه مناجات حضرت عبدالبهاء2

مجموعه مناجات حضرت عبدالبهاء3

مجموعه مناجات حضرت عبدالبهاء4


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01