شرحی در بارۀ کتابها و آثار بهائی

2006-07-14

آثار بهائی را باید به دو گروه تقسیم کرد: نخست آنچه را که میتوان به عنوان کتابهای آسمانی و آثار اصلی و تفسیر و توضیح آنها بقلم صاحبان همان آثار معرفی کرد و گروه دیگر که مؤلّفات و تحقیقات دانشمندان بهائی است بمنظور معرفی و آشنائی با آثار اوّلیه و اصلی تألیف شده است.

ادامه مطلب

ايران وآئين بهائي

2006-08-11

بررسی و مطالعه كیفیت جوامعی كه در آن پیامبران الهی ظهور نموده اند، نشان دهنده لطف و محبت بی نهایت خداوند نسبت به بندگان است كه به اراده مطلقه خویش با ارسال رسل در هر دور و زمان، نفوس را از مرحله پست و حقیری كه درآن قرار گرفته بودند، به سوی تقدم وتعالی كشانده است.

ادامه مطلب

شخصیتهای محوری دیانت بهائی

حضرت باب، مبشّر حضرت بهاءالله

«حيات او يکی از مثالهای عالی شهامت است که نوع انسان به ديدنش مفتخر گشته است». اين گفتهٔ يکی از نويسندگان برجستهٔ فرانسه به نام نيکلا (A.L.M. Nicolas) دربارهٔ پيامبر الهی قرن نوزدهم است که در تاريخ به نام باب معروف است.

ادامه مطلب

معرفی کتاب «بهائیان و ایران آینده»

2007-02-04

اغلب دربارهٔ تعلق خاطر بهائیان به ایران، زادگاه دیانت بهائی تردیدهایی مطرح می شود که شاید به یک اعتبار بتوان منشاء آنها را نظرات ادوارد گرانویل براون مستشرق معروف بریتانیایی دانست که می گفت نگرش جهانی دیانت بهائی در اهداف خود مانع از آن است که بتواند خدمتی به تجدید حیات سیاسی ایران بنماید.

ادامه مطلب

ترقّیات روحانی

سخنرانی جناب علی نخجوانی

حفظ ایمان و وفای به عهد و میثاق الهی مستلزم کوشش و مواظبت دائمی و قدم برداشتن همیشگی در راه کسب ترقّیات روحانی است.
سخنرانی زیر که مبتنی بر نصوص و تعالیم مبارکه است، دارای نکات بسیار مهمّی است که انسان را در این مسیر بینشی عمیق می بخشد.

ادامه مطلب

توفیقی عظیم برای آئینی نوین و جهانی

2017-11-08
بهائیان در آئینه مطبوعات

جوامع بهائی در حالی دویستمین سالروز میلاد بنیانگذار این دیانت را جشن میگیرند که پیروان این آئین همچنان در معرض آزار و ستم قرار دارند.

ادامه مطلب

“مختصری از آثار آئین بهائی در مورد امتحانات و حکمت های الهی”

فوریه 1, 2018 | مقالات جامعه بهائی

این دنیا تنگ و تاریک و وحشت انگیز است، نه آسایش توان کرد و نه سعادتی حقیقی در آن موجود. جمیع در دام احزان مبتلا و شب و روز در زنجیر بلایا گرفتار، احدی نیست که از غموم و بلیّه خلاصی یابد یا آسایش جوید. این خاکدان فانی چنین است، مخزن آلام و محن (دردها) و محنت ها، غفلت است که انسان را نگه می دارد والا هیچ نفسی در این عالم راحت نیست، از ملوک گرفته تا به مملوک برسد اگر یک جام شیرین دهد در عقب صد جام تلخ دارد این است شأن این دنیا.

ادامه مطلب