مؤسسات آموزشی دیانت بهائی

آموزه های بهائی در عمل چه شکلی به خود می گیرند؟ قسمت دوم

در برخی از جوامع معابد بهائی ساخته شده‌اند که مکانی برای دعا و تأمل همگان بر واقعیت معنوی و پرسش‌های اساسی زندگی فراهم می‌آورند.

این بناهای مقدس در ده جامعه در گوشه و کنار جهان وجود دارند و تعداد بیشتری در دست ساخت هستند. معابد بهائی دو جنبهٔ جدایی‌ناپذیر زندگی یعنی عبادت و خدمت را با هم تلفیق می‌کنند. این پیوند در فرآیند بلند مدت جامعه‌سازی نمودار است. همان طور که بیت العدل اعظم در این مورد نوشته‌اند :«شکوفایی روح نیایش در جلسات دعا متجلّی است و در فرایند آموزشی که توان‌مندی برای خدمت به نوع بشر ایجاد می‌نماید.»

بهائیان علاوه برتلاش‌هایی که معطوف به یادگیری دربارۀ جامعه‌سازی در سطح توده مردم است، در انواع مختلف اقدام اجتماعی نیز مشارکت می‌جویند و از این طریق سعی در بکارگیری اصول روحانی در اقداماتی می‌کنند که با هدف بسط پیشرفت مادی در نقاط مختلف در جریان است.

دامنۀ وسیع فعالیت‌های کنونی از روستاها و محله‌ها تا مناطق و کشورها را در بر می‌گیرد و مجموعه‌ای از چالش‌ها از جمله آموزش و پرورش از کودکستان تا دانشگاه، سوادآموزی، بهداشت، محیط زیست، حمایت از پناهندگان، پیشرفت زنان، تواندهی به نوجوانان، رفع تعصبات نژادی، کشاورزی، اقتصاد محلی و توسعۀ روستایی را شامل می‌شود.


به نگاه نو بپیوندید: @Rethinking