شخصیّت های سیاسی

« حضرت ولی أمرالله از من می‌خواهند که به واسطۀ شما ، توجّه دوستان را به این أمر لازم ، معطوف دارم که حدأکثر دقّت را در بیانات و اظهارات عمومی خود به کار بندند ؛ مبادا چه له و چه علیه شخصیّت‌های سیاسی صحبتی کنند . این اولین واقعیتی است که باید مرکوز ذهن خود سازند ؛ در غیر این صورت ، أحبا را درگیر در أمور سیاسی خواهند ساخت که برای أمر الهی فوق‌العاده خطرناک است .» ( دوازدهم ژانویه 1933 ) ( دوازدهم ژانویه 1933 )

ادامه مطلب

“علم و دین”/اقتباس از نویسندگان بهایی

ژوئن 14, 2018 | مقالات جامعه بهائی

آثار آئین بهائی نه تنها علم و دین را سازگار می‌دانند بلکه بر لزوم هماهنگی بین آنها تأکید می‌کنند. اصل هماهنگی علم و دین بیان می‌دارد که دین بدون علم به سرعت به خرافات و افراطی‌گری فروکاسته می‌شود و علم بدون دین تنها به ابزاری در خدمت ماده‌گرایی خشک تبدیل خواهد شد. حضرت عبدالبهاء توضیح می‌دهند: «علمِ حقیقی، عقلانیت است و واقعیت، دین حقیقی نیز در اساس واقعیت است و عقلانیت محض. بنابراین این دو باید در تطابق باشند.»

ادامه مطلب

لزوم دین برای جامعه بشری

دین مجموعه ي تعالیم و احکامی است که پرورش اخلاقی وروحانی انسان و حرکت اورا به سوي کمال ممکن می سازد. این گمان که علم و عقل به تنهائی براي انسان کافی است، گمان باطلی است.

ادامه مطلب

اعتقادبه روح و عالم بعد

روح فارغ از زمان و مکان و از عالم مادی برتر است لذا روح در عالم ملکوت باقی و پاینده است و مرگ و پیری در آن عالم معنی ندارد حتی برای نفوس غیر مومن که به ثمره حیات در این عالم فائز نشده اند.

ادامه مطلب

عدم کتمان عقیده

تقیه یعنی کتمان و پنهان کردن عقیده زمانی که جان و یا مال فرد در خطر است . در تعالیم بهائی تقیه حرام است .
وقتی قرار باشد که انسان به خود اجازه دهد که در مورد ایمان که مقدس ­تر از آن چیزی نیست تزویر به کار برد و به دروغ متوسل شود دیگر چه اعتمادی می­توان کرد که سخنان دیگرش را به راستی گفته باشد .

ادامه مطلب

ادیان هم دوره ای دارند

در دیانت بهائی دوره ي هر دینی به گذر یک سال و تغییر فصل ها تشبیه شده است زیرا تغییر و تبدیل از لوازم ذاتیه ي امکان است، ممکن نیست تغییر پیدا نشود، لابد بعد از هرمعموري [آبادانی]، مطموري [ویرانی] است و بعد از هر آفتابی ، شب یلدائی .

ادامه مطلب