تو شاهد و عالم گواه که این مظلوم بعد از اشراق….
«تو شاهد و عالم گواه که این مظلوم بعد از اشراق نیر آفاق از افق عراق به دو قاصد حقیقی و پیک معنوی در لیالی و ایام اهل ایران را به افق عنایت مقصود عالمیان دعوت نمود. آن دو پیک آمه و خامه بوده.»
تعمق در برخی مفاهیم
اعطاء کُلّ ذی حقٍّ حقَّه
حضرت بهاءالله این عبارت را در معنای عدالت به کار بردهاند. از جمله در سورةالملوک خطاب به سلطان عثمانی میفرمایند، “ینبغی للسّلطان بأن یکون فیضه کالشّمس یُربّی کُلّ شیءٍ و یُعطی کُلَّ ذی حقٍّ حقَّه…” (مجموعه الواح نازله خطاب به ملوک و رؤسای ارض، ص41)
اصل تظلم
تمسک جمال قدم به اصل تظلم نشان دهندهٔ آن است که در این امر عظیم بر اهل بهاء اعمال خشونت و قیام به خونریزی و ارتکاب فجایع مشابه فجایعی که بوسیلهٔ نفوس ظالمین معمول می شود برای مقابله با ظلم و ستم به کلی ممنوع است.
اکسیر اعظم
حضرت بهآءالله میفرمایند: “ای علی قبل اکبر، اکسیر اکبر کلمۀ حق بوده و او را ید قدرت از معدن مکنون به اسم مخزون ظاهر فرموده. او را در قرع قلب به نار محبت بپرور و بعد از ظهور اثر آن در جمیع ارکان اگر ذره از آن بر اهل امکان مبذول شود جمیع نحاس وجود را ذهب ابریز مشاهده نمائی. این است اکسیر اعظم که قلم قدم به ذکر آن مشغول بوده و هست.” (مائدۀ آسمانی، ج1، ص۴۵).
مفاهیم Concepts(https://t.me/someconcepts)
عالم ذر
حضرت عبدالبهاء میفرمایند، “… عالم ذر که گفته میشود حقايق و تعيّنات و تشخّصات و استعداد و قابليّات انسان در مرآت علم الهی است، چون قابليّات و استعدادات مختلف است، هر يک اقتضائی دارد. آن اقتضا عبارت از قبول و استدعاست.” («مائدۀ آسمانی»، ج۲، ص۳۰).
مفاهیم Concepts(https://t.me/someconcepts)
ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺍﺯ ﺑﺎﻣﺪﺍﺩ ﻭ ﺳﺤﺮﮔﺎﻩ
ﺩﺭ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻣﮑﻨﻮﻧﻪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﺑﺴﺎ ﺳﺤﺮﮔﺎﻫﺎﻥ ﻧﺴﯿﻢ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺗﻮﻣﺮﻭﺭ ﻧﻤﻮﺩ؛ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ ﺩﺭ ﻓﺠﺮ ﻫﺮ ﻇﻬﻮﺭ ﺑﻮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ.
کرَم
سالها این بیان مبارک حضرت بهاءالله را زیارت کردهایم که،