حضرت عبدالبهاء مثل اعلای دیانت بهائی

مجموعه مکاتیب حضرت عبدالبهاء

حضرت عبدالبهاء که یکی از اصلی ترین مقاماتشان در دیانت بهایی تبیین و تفسیر آیات است طی حیاتشان مکاتبات بسیار با بهائیان و غیر بهائیان سراسر عالم ، چه به جهت معرفی امر ، شرح آیات و تشریح تعالیم و چه به نظر راهنمایی و نصیحت و یا تشویق و تحسین نفوس انجام داده اند .

قلم شیرین و استدلالات متین و محکم که بعضا با افکار و احساسات و عقاید بعضی از ادبا و عرفا و حتی پاره‌ای از کلمات نغز عامیانه و متداول در بین مردم بیان گردیده است مبین این حقیقت می باشد که در این آئین تا چه حد به میراث ادبی شعرای ایرانی اهمیت و بها داده شده و آن را گرامی می دارند.
اشعار گذشتگان در آثار بهایی گاه به طور مستقیم و بصورت مصرع و یا بیتی با ذکر نام شاعر نقل شده است. اشعار و مطالب عرفانی در وهله اول به منظور استشهاد استفاده شده تا بر قدرت استدلال افزوده گردد و دوماً مطلب راحت‌تر فهمیده گردد و گاه به مضمون و یا عین عبارت ذکر گشته و گیرایی و زیبایی و وسعتی شگفت انگیز به مفاهیم داده است.
بخشی از این مکاتبات در مجموعه کتب هشت جلدی به نام مکاتیب حضرت عبدالبهاء گرد آوری و به چاپ رسیده است و جلد نهم آن که آماده طبع و نشر بود بعد از انقلاب در ایران مسکوت ماند .


مکاتیب عبدالبهاء جلد یک

مکاتیب عبدالبهاء جلد دوم

مکاتیب عبدالبهاء جلد سوم

مکاتیب عبدالبهاء جلد چهارم

مکاتیب عبدالبهاء جلد پنجم

مکاتیب عبدالبهاء جلد ششم

مکاتیب عبدالبهاء جلد هفتم

مکاتیب عبدالبهاء جلد هشتم


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01