اماکن مقدسهٔ دیانت بهائی

مشرق الاذکار شیکاگو

تصویر حضرت عبدالبهاء در محل احداث مشرق الاذکار شیکاگو در سال ۱۹۱۲.

مانند تمام عبادتگاهای بهائی، همه بهائیان برای ساخت مشرق الاذکار شیکاگو کمکهای نقدی خود را به محفل ملی ارسال داشتند. در این میان Nettie Tobin یک بیوه زن فقیر با دو کودک عاشق کمک به ساخت این مشرق الاذکار بود ولی توان مالی نداشت‌. او تصمیم گرفت «قطعه سنگی» به ساخت این بنا کمک کند.
.
در این تصویر این قطعه سنگ جلوی پای حضرت عبدالبهاء قرار دارد. حضرت عبدالبهاء، سنگ هدیه شده توسط «نِتی توبین» را بعنوان سنگ زاویه و اولین سنگ بنای این مشرق الاذکار بطور نمادین در محل مشرق الاذکار قرار دادند.
.
این سنگ هیچگاه در ساخت این مشرق الاذکار استفاده نشد ولی به عنوان یادگاری از قلب رئوف و مهربان «نِتی توبین» و نمادی برای اینکه بیاموزیم حتی سخت ترین کارها با کوچکترین خدمات و با اتحاد و وحدت سهل و ممکن است به نمایش عمومی گذاشته شد.
.
شاید این سنگ مصداق همان سنگیست که در کتاب عهد عتیق آمده است «سنگی که معماران رد کردند مهمترین سنگ بنا شده است ۲۳. این را خداوند کرده، و در نظر ما شگفت می‌نماید! ۲۴. این است روزی که خداوند ساخته است، در آن وجد و شادی کنیم! ۲۵. آه ای خداوند، نجاتمان ده!آه ای خداوند، کامیابی عطا فرما!۲۶. مبارک است آن که به نام خداوند می‌آید! از خانۀ خداوند، شما را برکت می‌دهیم» (مزمور ۱۱۸ عبارت ۲۲- ۲۶)
.