زندگینامهٔ مؤمنین دیانت بهائی

برنامه رادیویی پرواز بخش اول

پرواز (٢٧): بخش سوم و پایانی از شرح احوال آقا میرزا حسین زنجانی.
آقا میزاحسین زنجانی که در طهران در حبس شاهی بود به خاطر قتل ناصرالدّین شاه در خطر اعدام بود زیرا شایع شده بود که بهائیان شاه را کشته اند و باالأخره…

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/dbankrcv1/2015/Parvaz102715a_24k.mp3


پرواز (٢٨): بخش اوّل از شرح احوال حاجى میرزا حیدرعلى اصفهانى
-حاجى میرزا حیدرعلى اصفهانى، از پیروان مکتب شیخیّه بود که به دیانت بابى، مؤمن شد. پس از آن که حضرت بهاءالله، مقام آسمانى خویش را اعلان فرمودند، بهائى شد و به خدمت، قیام کرد

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/dbankrcv1/2015/Parvaz110315a_24k.mp3


پرواز (٢٩): بخش دوم از شرح احوال حاجى میرزا حیدرعلى اصفهانى
-حاجى میرزا حیدرعلى اصفهانى، از سوى حضرت بهاءالله، به مصر رفت. پس از آن که عدّه اى مؤمن شدند، با دسیسه قنسول ایران، به اتّفاق هفت نفر دیگر، سخت گرفتار شد. او شجاعانه در مقابل قنسول ایستادگى کرد …

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/dbankrcv1/2015/11/Parvaz111015a_24k.mp3


دوستان عزیز بدرخواست شما فایل صوتی برنامه پرواز – میرزا حیدرعلی اصفهانی – ق چهار را بشنوید. این برنامه : حاجی میرزاحیدرعلی اصفهانی که در مصر با نقشه های قنسول ایران اسیر و محبوس شده بود با کند و زنجیر به سودان تبعید شد

پرواز – میرزا حیدرعلی اصفهانی – ق چهار

این قسمت پرواز : حاجی میرزاحیدر علی اصفهانی که در سودان تبعید و ارتباطش با حضرت بهاالله قطع شده بود آن حضرت شخصی عرب را مأمور کردند تا اورا بیابد وارتباط برقرار شد .حاجی مورد احترام بزرگان سودان واقع شد وکارش رونق گرفت …

پرواز – حیدر علی اصفهانی – ق ۵

در این قسمت برنامه “پرواز” باهم می شنویم که حاجی میرزاحیدر علی اصفهانی پس از ۱۳ سال که در سودان تبعید بود ، حکم آزادی اش را می گیرد.

پرواز – حیدر علی اصفهانی ق۶

در پرواز امروز خواهید شنید که حاجی میرزاحیدر علی اصفهانی پس از۱۳ سال تبعید در سودان در ایران مشغول به خدمت گردید. هرگاه موفقیتی به دست میآورد مورد اذیت از سوی علما واقع می شد ولی هیچگاه توقفی در کارش ایجاد نشد.

پرواز – حیدر علی اصفهانی ق۷

این قسمت از برنامه پرواز ، که قسمت هشتم و آخر حاجی میرزا حیدر علی اصفهانی هم است خواهید شنید که حاجی میرزا حیدرعلی اصفهانی پس از درگذشت حضرت بهاالله و مشخص شدن این که مرکز توجه بهائیان چه شخصی هستند تا آخر حیات برای اتحاد جامعه بهائیان تلاش کرد و اواخر عمر با اجازه حضرت عبدالبها در اراضی مقدسه ساکن شد.

پرواز- حیدر علی اصفهانی ق۸ و آخر

قسمت جدید برنامه پرواز :
ملا نصرالله حاکم شرع و امام جماعت شهمیرزاد بود بسیارهم با تقوا و سالم . اما بهائیان را واجب القتل میدانست. بامطالعه یکی از اثار حضرت بهاالله بهائی شد وترک مسند و محراب کرد.


قسمت جدید برنامه پرواز :
ملا نصرالله حاکم شرع و امام جماعت شهمیرزاد بود بسیارهم با تقوا و سالم . اما بهائیان را واجب القتل میدانست. بامطالعه یکی از اثار حضرت بهاالله بهائی شد وترک مسند و محراب کرد.

پرواز- نصرالله شهمیرزادی ق۱

برنامه پرواز امروز قسمت دوم داستان نصرالله شهمیرزادی است. ملا نصرالله حاکم شرع وامام جماعت شهمیرزاد پس از ایمان به دیانت بهایی ترک منبر ومقام کرد و مشغول زراعت در نهایت تنگدستی شد والبته درمعرفی آیین الهی تلاش فراوان می کرد.

پرواز- نصرالله شهمیرزادی ق۲

پرواز : ملا نصرالله حاکم شرع وامام جماعت شهمیرزاد پس از ایمان به دیانت بهایی موجب ایمان عده زیادی به این دیانت شد.

پرواز- نصرالله شهمیرزادی ق۳

پرواز : آخوند ملا رضای محمد آبادی یزدی که ثروت زیادی داشت و به سلامت جسم خود اهمیت میداد پس ا ز ایمان به دیانت بهایی متحمل صدمات زیادی شد و بالاخره درکهولت در زندان فوت کرد.

پرواز- ملّا رضای محمّدآبادی

پرواز : فاضل که اجدادش از علما بودند از کودکی به تحصیل علوم دینی پرداخت در جوانی فهمید درسهایش برای درک حقیقت کافی نیست به ریاضت مشغول شد اما نتیجه نگرفت کتابهایش را سوزاند و به نجف رفت و پس از دو سال پیاده به خراسان رفت .

پرواز شیخ محمد ابراهیم فاضل شیرازی ق۱

در برنامه پرواز امروز :‌فاضل که اجدادش از علما بودند پس از تحمل سختی ها و ریاضت هایی که کشید با مطالعه کتاب ایقان از آثار حضرت بهاالله مومن شد.

پرواز شیخ محمّد ابراهیم فاضل شیرازی ق۲

پرواز : فاضل که با مطالعه کتاب ایقان از آثار حضرت بهاالله مومن به دیانت بهایی شده بود ترک خانواده کرد وعازم عکا شد.

پرواز شیخ محمّد ابراهیم فاضل شیرازی ق۳

برنامه پرواز٬ شیخ محّمد ابراهیم فاضل شیرازی قسمت۴ :
فاضل که پس از ایمانش به دیانت بهایی هیچ ارتباطی با بهائیان نداشت عازم عکا شد وپس از تحمل سختی راه طولانی حضور حضرت عبدالبها مشرف شد وبه خاطر وسعت علمش اورا به فاضل ملقب فرمودند.

پرواز شیخ محّمد ابراهیم فاضل شیرازی ق۴

پرواز : فاضل که از دانشمندان اسلامی بود پس از ایمانش به دیانت بهایی مدتی درعکا حضور حضرت عبد البهاء مشرف بود و پس از مراجعت به ایران آیین الهی را به مردم عادی و علما معرفی میکرد و در ازدیاد معارف بهاییان هم می کوشید.

پروا زشیخ محّمد ابراهیم فاضل شیرازی ق۵_

پرواز : فاضل که از دانشمندان اسلامی بود پس از ایمانش به دیانت بهایی با اشتیاق فراوان دیانت بهایی رابه مردم عادی و علما شجاعانه معرفی می کرد گفتگوها ومناظره هایش با علما شنید نیست.

پرواز شیخ محمّد ابراهیم فاضل شیرازی ق۶ و آخ

رادیو پیام دوست(https://t.me/Persianbms)