زندگینامهٔ مؤمنین دیانت بهائی

حسین امانت

در سال ۱۳۲۱ شمسى (۱۹۴۲ م) در کاشان در خانواده ای بهائی متولد شد و با عشق به میهن پرورش یافت او دانش‌آموخته دانشکدهٔ هنرهای زیبا دانشگاه تهران و از شاگردان حیدر غیایی و هوشنگ سیحون بوده است.

بعد فراغت از تحصیل در رشته معمارى دانشگاه تهران، در مسابقه‌اى كه جهت طراحى بنایی در محل برج آزادى برگزار شده بود شركت كرد و طرح خود را ارائه داد. او معمار برج آزادی است؛ همچنین معمار و طراح ساختمان‌های اولیه دانشگاه صنعتی شریف و بسیاری از بناهای دیگر در ایران و جهان است. پس از پروژه موفقیت‌آمیز برج آزادی و دانشگاه شریف، نظارت و سرپرستی ساخت موزه بزرگ پاسارگاد در نزدیکی آرامگاه کوروش کبیر به او واگذار شد.
از آثار برجسته ی او میتوان به ساختمان ابن سینا در دانشگاه صنعتی شریف ، ساختمان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (مرکز صنایع دستی پیشین)، ساختمان سفارت ایران در پکن ، مرکز بهاییان در ویرجینیا آمریکا، کتابخانه مرکزی دانشگاه سیچوآن پکن چین، ساختمان مرکزی رادیو تلویزیون پکن چین، استادیوم ملبورن استرالیا مشرق الاذکار ساموا اشاره کرد .
او پس از انقلاب به دلیل اعتقاد به آئین بهائی از کشور محبوب رانده شد و در حال حاضر در کانادا مشغول به فعالیت های خویش است.


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01