زندگینامهٔ مؤمنین دیانت بهائی

بیژن خادم میثاق

در سال ۱۹۴۸ در تهران و در خانواده ای بهائی به دنیا آمد. مقدمات نوازندگی ویلون را نزد پدرش عطاءالله خادم میثاق که سر گروه (مایسر) ارکستر سمفونیک تهران و استاد هنرستان عالی موسیقی بود ، فرا گرفت در سال ۱۹۵۴ و از سن ۶ سالگی، به همراه خانواده به وین رفت و در سال ۱۹۵۸ و زمانی که بیژن خادم میثاق، تنها ۱۰ سال داشت، وارد دانشگاه موسیقی وین گردید و زیر نظر پروفسور Ernst Morawec و چندین تن دیگر بزرگ شد.

این هنرمند توانمند توانست در مسابقات مختلف جهانی ، چندین جایزه را از آن خود کند و به همین دلیل نام او بر سر زبان ها افتاد تا اینکه در سال ۱۹۷۹ و در سی و یک سالگی به اوج شهرت رسید و به عنوان یکی از برجسته ترین نوازندگان ویلون مطرح گردید.
بیژن خادم میثاق آکادمی ای جهانی از موسیقی را با نام Allegro Vivo پایه گذاری کرد. این آکادمی موسیقی که با نامChamber Music Festical نیز شناخته می شود ، هر ساله در کشور اتریش برگزار می گردد . جدا از فعالیت هایش در تشکیل جشنواره و ارکسترهای موسیقی ، برای تشکیل آکادمی تابستانی اومئو (Umeo) به سوئد دعوت شد که فعالیت های هنری اش در آنجا ده سال به طول انجامید . وی مدتی نیز استاد افتخاری در کنسرواتوار وین بود .
هم اکنون، بیژن خادم میثاق، به عنوان برگزار کننده چندین فستیوال بین المللی موسیقی فعالیت دارد و تا کنون، بیش از ۱۰ مدال مختلف در زمینه ی موسیقی دریافت کرده است.
قدمشان استوار


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01