زندگینامهٔ مؤمنین دیانت بهائی

علی‌محمد خادمی

در سال ۱۲۹۲ در شهرستان جهرم در خانواده ای بهائی به دنیا آمد. چهار ساله بود که خانواده اش به دلیل اذیت و آزار بهائیان در جهرم به اصفهان کوچیدند دیپلم ریاضی خود را در اصفهان گرفت و پس از احراز مقام اول در مسابقه ورودی دانشکده افسری به این دانشکده پذیرفته شد.

وی همچنین در سال ۱۳۳۶ دوره‌ای آموزشی را در دانشگاه نیروی هوایی ایالات متحده در مونتگمری، آلاباما به پایان رسانید. وی پس از پایان تحصیل، خدمت درنیروی هوایی را آغاز کرد. ورود به عرصه حمل و نقل مسافر و پست و دریافت گواهی پرواز با هواپیماهای بازرگانی از بریتانیا، توانایی‌های دیگر او را نمایان کردند. اما از ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۱ چهار سال ریاست ستاد نیروی هوایی ایران را بر عهده داشت. تا اینکه سرانجام از ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۷ در راس هما جای گرفت و شرکتی را که با دو هواپمای دو موتوره تحویل گرفته بود به سود آورترین شرکت دولتی بعد از شرکت نفت تبدیل نمود .
سپهبد خادمی عضو مجمع جهانی اقتصاد World Economic Forum بود و دانشگاه نورثروپ، مدرک دکترای افتخاری به وی اعطا کرد. ایشان سه ماه قبل از انقلاب ۱۳۵۷، در خانه خود ، در تهران در سن ۶۵ سالگی توسط افراد ناشناس ترور گردید.
یادشان جاوید


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01