زندگینامهٔ مؤمنین دیانت بهائی

ایرج ایمن

مدیر آکادمی لندگ و از موسسین انجمن ادب و هنر که تحصیلات عالیه اش را در دانشگاه های طهران و ادیمبورگ و کالیفرنیای جنوبی و هاروارد در رشته های علوم تربیتی و فلسفه و روانشناسی و علوم اداری به پایان رسانید .

پیش از انقلاب استاد و رئیس بخش روانشناسی و رئیس موسسه تحقیقات تربیتی در دانشگاه تربیت معلم و استاد علوم اداری در دانشگاه طهران و نیز موسس و رئیس موسسه ملی روانشناسی در ایران بوده است و با سمت استاد مدعو در دانشگاه فیلیپینی و آمریکایی تدریس کرده و در سازمان فرهنگی ، تربیتی ، علمی سازمان ملل (یونسکو) با سمت مسئول برنانه های مدیریت تعلیم و تربیت در آسیا و اقیانوسیه و سپس رئیس قسمت تربیت معلم در بخش تعلیمات عالیه در دفتر مرکزی سازمان در پاریس خدمت نموده است و در حال حاضر مشاور یونسکو در برنامه های عمرانی سازمان ملل میباشد .
وی از پیشگامان روانشناسی و تربیت نوین در دهه سی خورشیدی و از پایه گذاران تحقیقات بنیادی در زمینه علوم تربیتی و سازمانی است که کتب و مقالات متعددی تالیف و ترجمه نموده که میتوان به “زندگی با اخلاق ، علم و دانش” و “قهرمان جوئی در ایران” و “نوآوری آموزشی در ایران” اشاره کرد .
دکتر ایمن تجارب وسیعی در امور فرهنگی بین المللی دارد از جمله معاون انجمن بین المللی ارزیابی های تربیتی و عضویت هئیت مدیره و بخش روانشناسی در انجمن بین المللی کاربردهای روانشناسی و عضو هئیت مدیره اتحادیه بین المللی روانشناسی علمی و بازرس سازمان علوم اداری در آسیا و اقیانوسیه بوده اند .
ایشان پیش از انقلاب مدتی به عضویت محفل روحانی طهران و محفل روحانی ملی ایران انتخاب شده و در آسیا عضو هیئت مشاورین قاره ای بوده اند.
راهشان پر رهرو باد


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01