زندگینامهٔ مؤمنین دیانت بهائی

بهرام اختر خاوری

نام این بزرگوار بهرام و اسم پدرش بهمن بود در سال 1275 هجری قمری در مریم آباد از قراء حومه ی یزد متولد گردید .

در کودکی پس از تحصیل مختصر سواد فارسی مانند نیاکانش به شغل رزاعت مشغول شد (زرتشتیان در آن زمان اجازه رفتن به مکتب و سواد آموزی مانند دیگر مردم را نداشتند) و در دیانت خود که پیروی از حضرت زردتشت بود مطالعات زیادی می نمود و بنا به بشارات کتب مقدسه، منتظر ظهور هوشیدر ماه و شاه بهرام ورجاوند (نام های مذکور برای موعود در کتاب زرتشتیان) بود .
نهایتا توسط کیخسرو خدادا با دیانت بهائی آشنا شد و پس از مطالعه و مباحثه به شرف ایمان فائز گردید . بعد از آن به تبلیغ دیانت بهائی به هم کیشان خود پرداخت که سبب عناد و دشمنی دستوران (علمای زرتشتی) شد تا جایی که مجبور به ترک ایران به سوی هندوستان گردید در آنجا رساله ای به درخواست فارسیان هند در جواب به پنجاه و دو پرسش آنان و اثبات آئین بهائی نگاشت .
ملابهرام بعد از آن دو بار به ایران آمد و در یزد مسکن گزید. در سال 1321 که ضوضای بهائی کشی در یزد روی داد و هشتاد و چهار تن از بهائیان را در آن شهر سلاخی کردند ، ملابهرام که در عباس آباد سکونت داشت مجبور به ترک آنجا به سمت تهران گردید و در تهران به خدمت ارباب جمشید در آمد و نهایتا در سال 1349 هجری قمری در سن هفتاد و چهار سالگی جهان فانی را ودا گفت .
الواحی به افتخار ایشان از قلم اعلی نازل گشته است و نیز بسیار مورد عنایت و مرحمت حضرت عبدالبهاء قرار گرفته اند از جمله در لوحی میفرمایند :
هوالابهی
ای اختر خاوری ، آنچه در نامه های آسمانی ، پدیدار خواهد شد مطمئن باش دانه چون اندر زمین پنهان شود راز آن سرسبزی بستان شود . تو کمی درنگ کن ، از آهن و این سنگ چنان پرتو آتشی پدید گردد که کیهان آتشکده مهر یزدان شود . تو خوش باش و شیفتهء یار مهوش تا در میان راستان بندهء آستان و پاسبان گردی . جانت خوش باد و دلت شادمان.
یادشان جاوید .


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01