زندگینامهٔ مؤمنین دیانت بهائی

بیل ویلیام سیرز

بیل ویلیام سیرز در سال 1911 در ایالت مینوستای آمریکا چشم به جهان گشود .

پس از تحصیلات رایج اولیه ، در رشته نویسندگی و هنر دانشگاه ویسکونسین مشغول به تحصیل شد . او با تکیه بر هوشمندی و حس شوخ طبعی و نیز صدای پر طنین و لسان فصیح خود توانست در رادیو و تلوزیون جایی برای خود باز کند و به عنوان یک مجری و گزارشکر مسابقات ورزشی با برنامه های پر بیننده مطرح شود و تا به آنجا موفقیتش رسید که شوی او به نام “در پارک” که از تلوزیون ملی پخش میشد از پر بیننده ترین برنامه های زمان خود بود .
یک سال پس از ازدواج با همسر بهایی اش ، مارگارت ریمر و خواندن کتاب های بهایی موجود در خانه ، به این دیانت ایمان آورد. به همراه همسرش ابتدا به آفریقای جنوبی مهاجرت کرده و به تبلیغ و اعلان امر حضرت بهاالله مشغول شد در شرایطی که همزیستی سیاهان و سفیدان در آفریقای جنوبی تحت حکومت آپارتاید ممنون بود و سیاه پوستان فقط به عنوان کنیز و برده اجازه تعامل با سفید پوستان را داشتند این زوج در مزرعه ی خود با سیاه پوستان به تعلیم و تعامل پرداختند و بر اثر تلاششان افراد زیادی به این آیین مومن گردیدند . سپس به نقاط مختلف دنیا سفر کردند و برنامه تبلیغی موفقی در آمریکا و کانادا انجام دادند و مدتی نیز در کنیا اقامت نمودند . وی از طرف حضرت ولی امرالله به مقام ایادی امرالله منصوب شد.
سیرز در هاوائی سریال تلوزیونی دنیای جدید را پایه گذاری کرد که تاثیر عمیقی در آن ایالت داشت.
در سال 1970 به ایران سفر نمود و موفق به زیارت اماکن مقدسه در شهر شیراز و تهران و بعضی شهرهای دیگر شد. پس از بازگشت از ایران با اشتیاقی صد چندان به ترویج امر در کانادا و آمریکا پرداخت و در سال های آخر حیاتش محرک و مشوق تاسیس یک مدرسه بهائی در آریزونا بود. از تالیفات او میتوان به کتابهای :
خدا خنده را دوست داردخورشید را رها سازدزد در شب مسجون و سلاطینشعله فریاد از نهادعلم ها همه در اهتزازندشاهزاده ی صلحبشتاب به سمت شکوهتوکولوچهدر انبار پدر بزرگیک خدایی وجود دارد و کتب دیگر اشاره کرد و همچنین نمایشنامه هایی چون : بابا سود میبردکوچولوی ژاکت پوش و ده ها نمایش نامه دیگر و جزواتی با عناوین “پیامبر شهید دیانتی جهانی” و “وعود انتصار” به رشته تحریر در آورد.


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01