زندگینامهٔ مؤمنین دیانت بهائی

جوانا اسکوبارت

در سال 1877 در دهکده ساندهرد نروژ تولد یافت در کودکی پدرش را که مالک کشتی بود از دست داد .

دوران طفولیت را در نروژ گذراند و بعد از آن برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری عازم آمریکا گردید و پس از پایان تحصیلات در ایلینویز ساکن شد. در آنجا بود که توسط میسیز ماکسول با دیانت بهائی آشنا شده و برای تحقیق شش ماه شغل خود را ترک نمود و نهایتا به آئین نوین مومن گشت.
چندی بعد به نروژ مراجعت کرد و در آنجا اقامت نمود او در سن پنجاه سالگی دوباره به دانشگاه رفت و مترجمی آموخت تا بتواند آثار دیانت بهائی را به زبان مادری اش ترجمه کند و با وجود دشواری در ترجمه اصطلاحات مذهبی موفق شد کتاب هایی چون کلمات مکنونه ، لوح اصل کل الخیر ، کتاب مستطاب ایقان ، تعداد زیادی مناجات و الواح وصایای حضرت عبدالبهاء و همچنین کتاب هدف نظم بدیع حضرت ولی امرالله را ترجمه نماید . جوانا در جنگ جهانی دوم بسیار مشقت و سختی کشید و سلامتی خود را از دست داد ولی با این حال به پرستاری مجروحین مشغول شد و به خاطر فداکاری هایش پادشاه نروژ از او تقدیر و تجلیل نمود
او تمام حیات خود را وقف تبلیغ امر الهی در کشور نروژ و ترجمه آثار دیانت بهائی نمود و در سال 1948 که محفل روحانی اسلو تشکیل شد ایشان به عنوان یکی از اعضای محفل به خدمت مشغول گردید . این بانوی گرامی در سال 1952 در سن هفتاد و پنج سالگی عالم خاک را وداع گفت به ملکوت اعلی پیوست .
یادشان جاوید


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01