زندگینامهٔ مؤمنین دیانت بهائی

سوزان مودی

به سال 1851 میلادی در شهر آمستردام در ایالت نیویورک متولد گردید پس از تحصیلات مقدماتی وارد کالج پزشکیِ شد و بعد از در گذشت والدینش به شیکاگو نقل مکان کرد .

در آن شهر ابتدا در دانشکده هنر های تجسمی ، نقاشی و مجسمه سازی را شروع نمود و نهایتا در دانشگاه فیلادلفیا و پاریس به تکمیل هنر خود پرداخت و استادی ماهر گردید سپس مجددا به تحصیلات پزشکی خود در کالج پزشکیِ شیکاگو ادامه داد و به درجه ی دکتری رسید وی در همان شهر از طریق یکی از خانم های بهائی به این آئین مومن گردید. او اولین معلم کلاس های درس اخلاقِ کودکانِ بهائی در شیکاگو بود و یکی از زنانی بود که در جستجوی زمینِ مناسب برای ساختن معبد بهائیان آمریکا در شیکاگو شرکت کرد .پس از فراغت از تحصیل در ۵۲ سالگی در شیکاگو مشغول طبابت شد.
در سال 1909 به ایران سفر کرد و مقیم ایران گردید و به طبابت در بیمارستان صحت و خدمت بیماران بی بضاعت و تعلیم زنان جامعه ی ایران پرداخت و در روزنامه ها از او تجلیل و تکریم بسیار نمودند.
وی در تاسیس مدرسه تربیت همت گماشت و از زنان دوست و آشنای تحصیل کرده ی خود در آمریکا برای تدریس در مدرسه تربیت و خدمت به ایران دعوت نمود.
به واسطه ی خدماتش به ایران حضرت عبدالبهاء به ایشان لقب امه الاعلی دادند او مهربان ، متواضع و خوشروی بود او نفسی بود که با وجود داشتن خانواده و دوستان و تحصیلات عالی و هنرهای گوناگون از وطن خود که از تمدن و آسایش کامل برخوردار بود گذشت و وظائف وجدانی و دیانتی خویش را بر همه مقدم داشت. ایشان نهایتا به سال 1934 میلادی در تهران و در سن هشتاد و سه سالگی به ملکوت ابهی صعود نمود.
یادشان جاوید .


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01