زندگینامهٔ مؤمنین دیانت بهائی

شاپور راسخ

در سال 1303 در طهران متولد شد پس از گذراندن دوره دکترای ادبیات فارسی در دانشگاه طهران به علوم اجتماعی روی آورد و بعد از احراز لیسانس اقتصاد و فوق لیسانس علوم اجتماعی در دانشگاه ژنو ، دکترای خود را در رشته جامعه شناسی دریافت نمود وی از دانشجویان سرآمد ژان پیاژه در دانشگاه ژنو و ژرژ گورویچ در سوربن بوده است .

او سالها استاد دانشگاه طهران بود که در زمان انقلاب در ایران مجبور به ترک وطن گردید وی افتخار عضویت محفل روحانی ملی بهائیان ایران و سوئیس را جمعا حدود ده سال داشته است . وی در سمت مشاور با یونسکو همکاری نموده و دو کتاب در زمینه تعلیم و تربیت برای این سازمان بین المللی تالیف کرده است .
دکتر راسخ مقالات متعددی به رشته تحریر در آورده است که در مجلات آهنگ بدیع ، عندلیب ، سخن و نگین و پیام بهائی و مجلات علمی درج گردیده از او اشعار دل انگیزی در مجله پیام بهایی و خوشه ها به چاپ رسیده است .
ایشان از پایه گذاران انجمن ادب و هنر هستند و همکاری مستمرشان در هیئت اجرائی بسیار مغتنم و پر ارزش بوده است وی در حال حاضر با وجود کهولت سن از دانشمندان و نویسندگان فعال در حوزه های مختلف علمی ، تربیتی و جامعه شناسی به شمار میروند .
راهشان پر رهرو باد


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01