زندگینامهٔ مؤمنین دیانت بهائی

‍ برنامه اجتماعی«از هر دری سخنی»: آشنایی با جناب ایمان مطلق آرانی

جناب «ایمان مطلق آرانی» متولد ۱۳۶۶ شمسی، محقق، نویسنده و مدرس بهائی در زمینه الهیات، فلسفه، روانشناسی و تفسیر متون مقدس بهائی است. ایشان بدون شک یکی از اساتید بزرگ جامعه امری امروز می باشند که در حال حاضر ساکن در ریورساید، کالیفرنیا، (Riverside, California) و دانشجوی فلسفه و روانشناسی در UCR است.

جناب ایمان در مجاورت محله بیت مبارک حضرت بهاءالله در طهران بزرگ شده و این مسئله تأثیر بسزایی بر ایشان داشته است.

ایشان تحصیلات خود را در الهیات اسلامی، و الهیات و تاریخ بهائی در سن ۱۵ سالگی آغاز کرد. پس از دو سال به مطالعه فلسفه غرب پرداخته و ده سال این رشته را دنبال کرده است، اخیرا هم در حدود چهار سال است که در رشته روانشناسی تحصیل می کند.
او می گوید: بیشترین تاثیر را از اثار استاد گرانقدر شهید مجید دکتر «علیمراد داوودی» گرفته ام و فی الواقع مشوق اصلی من اثار صوتی و نوشتاری ایشان بوده است.»

جناب مطلق آرانی در طول سال ها از حضور محققان و مربیان برجسته مانند یدالله کائدی، ایرج قانونی، تورج قانونی، دکتر رضا داوری اردکانی، دکتر کریم مجتهدی، دکتر ضیاء موحد، دکتر ریچارد هاو، دکتر ویلیام رامزی و استادان دیگر بهره برده است، هم اکنون در کنار آقای فرزام کمال آبادی و از تجربیات و دانش منحصر به فردش برخوردار است.

جناب ایمان چندین مقاله و دو کتاب را درباره فلسفه دین و الهیات بهائی به رشته تحریر در آورده است و هم اکنون در حال تحصیل و کار بر روی چندین نشریات آنلاین و آفلاین است و همچنین به عنوان یک توسعه دهنده و مشاور امور مالی و کاری با تکنولوژی، بلوکچین و کارآفرینی جهانی کار می کند.

برای مطالعه تعدادی از مقالات ایشان به پی دی اف های زیر مراجعه فرمایید:

http://negah.org/4184
http://negah.org/1771
http://negah.org/3980
http://negah.org/3967
http://negah.org/3655
http://negah.org/3708
http://negah.org/3252

دوستان عزیز به علت کثرت بسیار نوشته ها ، مقالات، نقدها و تفاسیر از جناب مطلق آرانی امکان اشاره به تمام آن ها در این مختصر نمی گنجد، برای مطالعه آثار ایشان به کانال «ایمان مطلق آرانی» با لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://t.me/imanmotlagharani

با آرزوی موفقیت روزافزون برای این محقق و نویسنده بزرگ


کانال طلوع کرمل(@Tolo_E_Carmel)